Geplaatst: 22 mei 201312 j Dag iedereen, Weet toevallig iemand van jullie met welk insect ik te maken heb? De afgelopen dagen zie ik steeds vaker stukjes uit mijn sla verdwijnen. Bij mijn paprikaplant doet hetzelfde probleem zich voor.Ook de krulpeterselie is een lekkernij geworden voor de bezoekers van mijn moestuin. Alvast bedankt!
Geplaatst: 22 mei 201312 j Ik gok op gewoon slakjes... je ziet op de laatste foto de slijmsporen nog rond je peterselie.
Geplaatst: 23 mei 201312 j Ik gok ook op slakken. Hier hebben ze de helft van mijn spinazie opgevreten - het blijft te nat en ze woekeren als de pest.
Geplaatst: 26 mei 201312 j Ik heb hetzelfde probleem op m'n paprikaplant, staat nochtans in de serre maar ook vol met gaatjes... dan zal ik de komende dagen maar een slakkenval zetten met bier. grtjs,Katrien
Geplaatst: 28 mei 201312 j Slakken, rupsen... Eventueel bladluizen die je blad op bepaalde plaatsen leegzuigen waardoor dat deel afsterft en uiteindelijk een gaatje wordt... Veel mogelijkheden. Die peterselie is duidelijk een naaktslak. Die sla lijkt me ook van slakken. Die paprika weet ik niet omdat de gaatjes in het blad zelf zitten en niet langs de rand.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.