Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over beesten in de tuin gesproken....

Ik was een stukje tuin aan het omspitten en toen kwam ik dit tegen:

Foto-SXAHRXX8.jpg

Het stomme beest mag blij zijn dat ik hem niet doormidden heb gespit.

Wie gaat er nu onder de grond liggen pitten

Ik heb het beest maar onder dik blad en een kapotte pot in het bos naast het huis gezet.

Mijn man die me altijd kruidenvrouwtje noemt als ik in de tuin werk vroeg of we paddensoep gingen eten.

Ik zal hem krijgen.

(ik zit me nu af te vragen of dit wel op de juiste plek staat?)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Mooi beest, heb je goed gedaan hem een schuilplek gegeven in het bos zal zich wel opnieuw ingraven als het kouder wordt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

mooie foto zeg, en een mooi beestje!! Lijkt wel een drol Ahhh, wat een poepie

Exact waarom wij altijd in de winter zo weinig mogelijk hier tussen struiken lopen.. Ligt denk hier zo'n 10cm aan bladeren, takjes, en ga zo maar door.. Zullen denk ook wel diverse beesten hun winterslaapje doen.. (en we hebben een vijver.. ideaal voor padden denk.. sloten zijn ook in de buurt.)

En de egels vinden het ook prachtig om daar tussen te scharrelen! Alleen waren die er deze zomer amper

Ok, diverse egels zijn afgevoerd omdat domme mensen die beestjes zien, en direct een dierenambulance bellen terwijl die beesten gewoon naar voedsel zoeken,, tja, zo vernietig je ze wel in een bepaald gebied..

• 1 maand later ...
Geplaatst:
Mooie foto. Bij ons zitten ook heel veel padden in de grond. Op een bepaalde dag, ergens in de zomer dacht ik, dan is het hele fietspad hier in het bos/park helemaal bezaaid met jonge padjes. Er worden er dan ook heel veel plat gereden.

De paddentrek is hier al voorbij. Tenminste... de periode dat ze massaal naar de plek trekken om eieren te leggen. De jonkies moeten nog komen.

Een tijdje geleden heb ik geholpen om van die paddenkragen te zetten in een natuurgebied hier in de buurt....

dscn6616.jpg

En een paar weken later, tijdens regenachtige dagen, liepen de emmers helemaal vol met padden...

dscn6691h.jpg

dscn6693.jpg

Volgens mij zit die onderste bomvol met eieren...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...