Jump to content

Featured Replies

Posted

De meloenplant moet na het zoveelste blad getopt worden begrijp ik. Kan iemand zien op deze foto of dat nu al moet gebeuren? 20130601120526resized98461370112567.jpg

De eerste 2 bladeren van de meloen zijn geen echte bladeren en na de eerstvolgende 2 bladeren wordt de top uit de meloen verwijderd.

De plant maakt daarna 2 uitlopers aan ,waarvan je de sterkste dikste behoudt en de andere uitloper verwijdert.

Als je helemaal nog niet bovengenoemde handelingen heb verricht zou ik zeker bij een deel van mijn planten alsnog,zoals bovenstaand beschreven is,

handelen.

Vanuit de uitloper je je hebt overgehouden en bovendien aan een touwtje is opgebonden zodat de uitloper verticaal groeit.

De plant maakt dan tevens zelf steun vertakkingen aan .De eerste 6 zij vertakkingen knijp je af.vanaf de 6e laat je deze staan en de plant maakt dan

zowel de mannelijke als ook de vrouwelijke bloemen aan .Zelf bevrucht ik de plant met een penceel,omdat er in de kas maar weinig inscten kom,en die de bestuiving kunnen doen.

Kan je zo verder?

• Author

Ja en nee In elk geval bedankt voor je antwoord, ik weet in elk geval dat ik dus nu al moet gaan toppen. Omdat ik de twee plantjes in de koude bak wil laten groeien, moeten ze dus horizontaal gaan en niet omhoog. Jij gebruikt één (de beste/dikste) uitloper, maar als je ze plat laat groeien, moet je er 2 (en Diana van Mooie Moestuin zegt geloof ik zelfs 4!) laten groeien. En die vervolgens weer toppen, etc. Als ik het goed begrepen heb.

Morgen dus toppen, denk dat ik er eerst eentje probeer en als die na een paar dagen nog leeft, dan ook de andere!

Ineens is het niet erg meer dat ik met het planten van mijn meloen direct de plant in tweeën brak; was precies op de plek waar ik had moeten toppen lees ik nu.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.