Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bloementjes vallen van paprika/peper planten af

Recommended Posts

Ik heb tot nou toe op geen enkele plant een vracht

Wel een hoop bloementjes gehad, maar deze zijn afgevallen

2vl03ev19011370796576.jpg

2u9tjir68201370796585.jpg

Wat kan hiervan de oorzaak zijn, ik beweeg de plant elke dag zodat het stuifmeel op de stamper kan vallen

Als de paprika de bloemen laat vallen, zijn de omstandigheden niet optimaal voor vruchtvorming. Soms te kleine pot, soms te weinig voeding, soms hangen er al net genoeg vruchten die de plant aan kan, en alle volgende bloemen vallen even af, totdat de vruchtjes worden geplukt.

In jouw geval vraag ik me af of er wel voldoende licht is voor de planten.

• 2 years later...

Dag experten

Er is een peperplant Mme Jeanette welke ik heb laten overwinteren in mijn warme veranda. Sinds een paar weken heb ik bloemen welke ik heb bevrucht met een oorstokje en zie tot mijn verbazing: het loont

Ook bij mij vallen er heel wat bloempjes af...maar denk niet dat dit veel kwaad kan, staan er genoeg op.

Ik zit wel met de vraag of ik goed doe om nog te verplanten in een grotere pot. Misschien gewoon behouden en wat extra voeding geven.

Linked Image

Linked Image

Linked Image

Enige ervaring hiermee?

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Heb verpot!

Dank Erny

Ondertussen zijn de pepers al twee maal groter in omvang

pepers in het voorjaar 't is eens wat anders

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje