Geplaatst: 13 juni 201312 j Ik heb een meloen waar er al een vrouwelijk bloempje staat op een zijscheut.Die zijscheut staat op het 4de blad, 25cm hoog.Mag ik die bloem bevruchten?Normaal moet ik alle zijscheuiten onder het 6de blad, verwijderen.Maar waarom? Dat verlaat toch gewoon de oogst? Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 13 juni 201312 j Natuurlijk mag je deze bloem bevruchten.Allereerst niets moet,alles mag.Normaal maakt een meloen zelden of nooit vrouwelijke bloemen aan op de eerste zij scheuten.Door de zij vertakkingen weg te snoeien wordt de plant steviger en bovendien wordt de aanmaak gestimuleerd op de laterevertakkingen.Vanaf de foto toont je plant solide stevig en dus zou ik zeker proberen er een meloen aan te krijgen.Nogmaal;s het wegsnoeien van de eerste 6 vertakkingen wordt geadviseerd,maar is zeker geen wet !Veel succes
Geplaatst: 14 juni 201312 j Is dit een suikermeloen of een watermeloen ? Ik heb eens op het internet vergeleken en vind mijn vrouwelijk bloem precies groter dan die van op de foto . http://axelsmoestuin.weebly.com/
Geplaatst: 15 juni 201312 j Auteur Een charentais suikermeloen Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.