Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Mijn Patisson plant ziet er geweldig uit, prachtig groen blad en groeit stevig. Ook geeft hij volop vrouwelijke bloemen die netjes bevrucht raken en de plant maakt vruchten. Maar die sterven steeds af als ze zo'n 5 cm groot zijn. Weet iemand waardoor dit komt? De plant staat in de volle grond en krijgt voldoende vocht en af en toe wat mest.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Posted

Heb je ook mannelijke bloemen, die staan op een langer en dun steeltje.

Als dat niet is, die komen nog wel en dan sterven je vruchten niet meer af wegens onbevrucht.

Posted

Hmm. Ik heb wel ook mannelijke bloemen. En het vruchtbeginsel verliest ook de bloem na de bloei waarna het vruchtbeginsel begint te groeien. En daarna dus afsterft. Ik zal de volgende keer de mannelijke bloem afknippen en handmatig de vrouwelijke bloemen bestuiven, wie weet is het inderdaad toch een bestuivingsprobleem.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Posted

Goed gezien, ik doe dit bij mijn pompoenen omdat we die op een stelling kweken en ik de vruchten goed wil verdelen, werkt perfect.

• 1 month later...
Posted

En hoe staat het er nu mee?

Ik heb hetzelfde probleem nu.

Grote mooie planten. Maar de vruchten worden niet groter dan 3 a 4 cm doorsnee, daarna beginnen ze te rotten.