Geplaatst: 16 juni 201312 j Ik had een rijtje oude prei staan die helemaal besmet was met roest. Ook een rijtje prei ernaast van een paar weken oud had het ook al. k heb alles eruit getrokken. Ik neem aan dat de schimmel nog op en in de grond zit. Wat kan ik op die grond neerzetten? Ik heb nog een paar courgetteplantjes staan. Ik heb gezocht, maar kan niks vinden over courgette en roest. Kan ik er dan vanuit gaan dat als ik die courgette daar neer zet, dat de prei-roest de courgette niet besmet?
Geplaatst: 17 juni 201312 j Er zijn veel roesten die meestal plantensoort specifiek zijn, ik zou er gewoon van alles planten behalve prei of ui/look/preifamilie lijstje: Nederlandse naam Aantaster Gewas Wetenschappelijke naam Bruine roest Schimmels Tarwe en rogge Puccinia recondita Gele roest Schimmels Granen en grassen Puccinia striiformis Japanse roest Schimmels Chrysant Puccinia horiana Kroonroest Schimmels Grasland (Engels raaigras), vuilboom of sporkehout Puccinia coronata Perenroest Schimmels Peer, Jeneverbes, Kwee, Meidoorn Gymnosporangium clavariiforme Roest (berk) Schimmels Berk (Betula) en Larix Melampsoridium betulinum Roest (biet) Schimmels Suikerbieten Uromyces betae Roest (bonen en erwten) Schimmels Bonen en erwten Uromyces appendiculatum Roest (Hypericum) Schimmels Hertshooi (Hypericum) Melampsora hypericorum Roest (populier) Schimmels Populier (Populus) en Larix Melampsora larici-populina Roest (prei) Schimmels Prei Puccinia allii Roest (roos) Schimmels Roos (Rosa) Phragmidium species
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.