Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik gebruik daar zelf altijd potgrond voor en dan met name om de zaden af te dekken en zo een goede opkomst te verkrijgen. De zaden kunnen makkelijker door de fijne en losse potgrond komen dan door de harde klei, o.a. bij wortels. De potgrond droogt wel redelijk snel uit dus goed water geven. Een enkele keer dek ik de boel nog af met een natte jute zak zodat de potgrond en het zaaigoed zo goed vochtig blijft.

Geplaatst:
  • Auteur

maar ik het ook goed genoeg als ik de plantjes zo in de compost zet of moet ik het mengen met de klei?

Geplaatst:

Iets in pure compost zaaien is nooit aan te raden, de tere wortels kunnen dan verbranden. Als je geen potgrond hebt zou ik het iets mengen met je tuingrond, maar ook weer niet te veel anders is het effect te verwaarlozen. Haal ook de grove stukken uit de compost.

Geplaatst:

Zand erdoor maakt klei ook stuk losser en laat het water meer doorsijpelen; tenminste dat doe ik altijd.

Geplaatst:
  • Auteur

ja maar ik wil er niet in zaaien maar ik zet de peterselie plantjes erin.

Geplaatst:

Ah had je bericht niet meer verder gelezen, omdat in de eerste zin stond dat je een poging had gedaan om te zaaien dacht ik dat je ze nu opnieuw in compost wilde zaaien.

Voor planten in compost hetzelfde advies: de compost eerst even mengen met de tuingrond.

Geplaatst:
  • Auteur

oke maar dan doe ik dat alleen waar de plantjes staan en niet de hele grond anders profiteert het onkruid ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.