Jorg Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Ik gebruik daar zelf altijd potgrond voor en dan met name om de zaden af te dekken en zo een goede opkomst te verkrijgen. De zaden kunnen makkelijker door de fijne en losse potgrond komen dan door de harde klei, o.a. bij wortels. De potgrond droogt wel redelijk snel uit dus goed water geven. Een enkele keer dek ik de boel nog af met een natte jute zak zodat de potgrond en het zaaigoed zo goed vochtig blijft. Quote
rommert Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 maar ik het ook goed genoeg als ik de plantjes zo in de compost zet of moet ik het mengen met de klei? Quote
Jorg Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Iets in pure compost zaaien is nooit aan te raden, de tere wortels kunnen dan verbranden. Als je geen potgrond hebt zou ik het iets mengen met je tuingrond, maar ook weer niet te veel anders is het effect te verwaarlozen. Haal ook de grove stukken uit de compost. Quote
geedee Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Zand erdoor maakt klei ook stuk losser en laat het water meer doorsijpelen; tenminste dat doe ik altijd. Quote
rommert Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 ja maar ik wil er niet in zaaien maar ik zet de peterselie plantjes erin. Quote
Jorg Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Ah had je bericht niet meer verder gelezen, omdat in de eerste zin stond dat je een poging had gedaan om te zaaien dacht ik dat je ze nu opnieuw in compost wilde zaaien. Voor planten in compost hetzelfde advies: de compost eerst even mengen met de tuingrond. Quote
rommert Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 oke maar dan doe ik dat alleen waar de plantjes staan en niet de hele grond anders profiteert het onkruid ervan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.