Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik daar zelf altijd potgrond voor en dan met name om de zaden af te dekken en zo een goede opkomst te verkrijgen. De zaden kunnen makkelijker door de fijne en losse potgrond komen dan door de harde klei, o.a. bij wortels. De potgrond droogt wel redelijk snel uit dus goed water geven. Een enkele keer dek ik de boel nog af met een natte jute zak zodat de potgrond en het zaaigoed zo goed vochtig blijft.

Geplaatst:

Iets in pure compost zaaien is nooit aan te raden, de tere wortels kunnen dan verbranden. Als je geen potgrond hebt zou ik het iets mengen met je tuingrond, maar ook weer niet te veel anders is het effect te verwaarlozen. Haal ook de grove stukken uit de compost.

Geplaatst:

Ah had je bericht niet meer verder gelezen, omdat in de eerste zin stond dat je een poging had gedaan om te zaaien dacht ik dat je ze nu opnieuw in compost wilde zaaien.

Voor planten in compost hetzelfde advies: de compost eerst even mengen met de tuingrond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...