Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paadje maken


neel

Aanbevolen berichten

Beste mensen!

Ik ben een beginnend moestuinmens en wil graag paadjes aanleggen

Hiervoor heb ik stenen verzameld.

Mijn idee was om tudssen de percelen paadjes van ong. 30 cm te maken (beetje afbakenen ,uoitgraven?)en dan de steentjes erop voor wat stevigheid.

Omdat dit zo simpel is vraag ik me af of dat wel werkt? Of moet er iets bij/anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de standaard maat stoeptegels tussen mijn bedden liggen, 30 cm. Dat voldoet op zich prima en ik zou niet meer grond willen afstaan voor tegels, maar houdt wel in dat je soms goed moet op letten dat je niet met je voeten e.d. in het andere bed komt

 

Het hoofdpad is 60 cm, dat zou ik in de toekomst nog wel iets breder willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel Jorg voor je tip met straatstenen.

Ik had nog iets moeten verduidelijken:ik heb geen auto en de tuin ligt op ongeveer 5 minuten vfietsen van bij mij.Straatstenen is wat zwaar (niet onmogelijk) te vervoeren op de rugzak

Vandaar dat ik scherven van bloempotten, gladde stenen etc etc bijeengesprokkeld heb (mijn budget is erg beperkt ook), en dus op die manier die stenen op de aarde leggen.In de hoop dat ze met het bewandelen vanzelz wat ingedrukt worden

het klinkt me alleen zo simplistisch..werkt dat wel denk je?

Ander s doe ik straatstenen en verzin ik wel wat voor vervoer.

De afmetingen zijn wel praktisch, die hanteer ik

Super! dankuwel nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

dus je wilt puin als paadje? Begrijp ik het dat goed?

In dat geval zou ik het wel afbakenen met betonbandjes of planken o.i.d. Anders loop je het onbewust toch in je bedden en das erg vervelend met omspitten.

Weet alleen niet of dat wel in je rugzak past...

 

Houtsnippers, cacaodoppen en dat soort bodembedekkers geldt hetzelfde voor. Bovendien vergaat dat na verloop van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een 'paadje' maken van worteldoek.

 

Als je puin of cacaodoppen etc wilt gebruiken dan zou ik er óók worteldoek onderleggen, want schoffelen tussen puin, cacaodoppen enz is lastig

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moestuin20381372770172.jpg

Ik heb straatstenen over voor fatsoenlijke paadjes door plaatsen nieuwe omheining.als sentimentele kip maak ik wel het paadje af met de steentjes die ik uit mn omgespitte ontwortelde grond gevist heb.t ziiet er zo geinig uit en kan het idd afwerken met een boord dankzij de tips

 

iedereen bedankt om mee te denken!groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...