baggertje99 Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 ik heb de plant nu ongeveer een maand of 3 en de plant begint bloemknoppen te krijgen...ik heb de plant nog nooit mest gegeven, weet iemand of ik mest moet kopen en welke? bram Quote
bildtker Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 even een handje vol gedroogde koemest korrels,of deze oplossen in water en dan bijgieten, wanneer de plant in de kas staat Quote
baggertje99 Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Geplaatst: 22 juni 2013 ok, zal rozenmest met 8 procent kalium 7 procent stikstof en 40 procent organische stoffen ook goed zijn? bram Quote
Itoero Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Tomaten kunnen ook fosfor en magnesium gebruiken. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 De rozenmest is op zich al heel wat hoor. Dat moet wel gaan. Helemaal ideaal is het niet. Tomaten houden van een nog wat hoger aandeel Kalium. Maar gaat wel. De rozenmest heeft ook de fosfor en de magnesium ( dat laatste hangt er een beetje vanaf of het een goede rozenmest is ) Die tip van een handje koemest zou ik nu echt niet meer doen. Dat is een erg stikstof-gerichte gift. En stikstof is nú niet echt meer wat de tomaat wil. Koemest is nooit fout ofzo, maar niet wat je zoekt nu. Quote
thea Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 planten extrak van de brandnettel en smeerwortel.Zie elders hier op de forum. Ik gebruik ook nog bloed en beendermeel er bij.bloedmeel word meteen opgenomen.beendermeel langzaam. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.