Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De bessen aan mijn rode kruisbes-struik zijn al aardig rood aan het worden, echter zijn ze naar mijn idee nog echt niet door en door rood. Volgens mij moeten ze er dus nog wel even aan blijven hangen. Echter laat de struik een heleboel bessen al op de grond vallen. Zullen ze dan toch al rijp zijn of is er iets anders aan de hand? Dat gebeurd echt uit zichzelf...er komt dus geen vogel aan te pas of zo....

Geplaatst:

Die afgevallen bessen zijn dat vooral de vruchten die min of meer onbeschermd door bladeren aan de struik hingen ? Het zou kunnen komen door de korte periode met felle zon en hoge temperaturen die we onlangs hebben gehad. Een rode kruisbes is overigens pas goed rijp als hij helemaal gekleurd is en zoet smaakt.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Dat zou inderdaad wel eens zo kunnen zijn ja (over die door bladeren onbeschermde bessen...)! Ik heb van die groene rupsjes in de struik gehad en die hebben aan 1 tak best veel bladeren weggegeten...net waar de meeste bessen aan hangen! En het weer is inderdaad ook best extreem geweest, dat komt het vast ook niet ten goede.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...