Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Oh heerlijk, ik heb net weer ouderwets een rondje door de tuin gelopen en verschillende soorten sla geplukt voor de salade van zometeen.

Erg veel kon ik nog niet plukken, maar ik heb o.a.: Arctic king, rode radicchio, groene gevlekte radicchio, kleine pimpernel, kervel, wilde(vaste) rucola, en 4 groene asperges.

Wat geitenkaas er over, beetje dressing met nep-honing (zie paardebloem jam recept), en smullen maar!

Geplaatst:

Euhm, rondje door de tuin gelopen en sla geplukt???

Ik had eerlijk gezegd geen idee dat je dat al in de volle grond kon zetten, of heb ik het verkeerd begrepen??

Want zo ja, dan ga ik ook zaaien!!

Geplaatst:
Euhm, rondje door de tuin gelopen en sla geplukt???

Ik had eerlijk gezegd geen idee dat je dat al in de volle grond kon zetten, of heb ik het verkeerd begrepen??

Want zo ja, dan ga ik ook zaaien!!

Sla gaat nou lekker snel. Heerlijk dankbaar spul. Gauw aan de slag joh!!

Sla kan trouwens zonder probleem verplant worden, dus je kan binnen voorzaaien. Ik heb dezelfde sla buiten, en binnen in de vensterbank. Binnen groeit sneller... is warmer achter het raam op de zon. Ik doe dus... beetje binnen, beetje buiten...

Geplaatst:

En eet je dan elke dag sla?

Ik vind het nog steeds moeilijk te doseren, het is alles of niets, met sla

Geplaatst:

pluk sla, radijs, bosui, raapstelen, spinazie en rabarber als toetje

Geplaatst:

pffff....................k ben jaloers

Geplaatst:
En eet je dan elke dag sla?

Ik vind het nog steeds moeilijk te doseren, het is alles of niets, met sla

Ik heb nog nooit sla in de volle grond gehad. Hier thuis had ik in januari al sla gezaaid... een heleboel.

Mijn pret is inderdaad het sturen en doseren. Gedeelte koud houden, gedeelte in zon... zo heb ik allemaal plantjes van verschillende grootte, met zelfde zaaidatum. Dat januari is op zich onzin, maar ik wou toen weten hoe dat uitpakte. Nou: LANGZAAM!!

Maar ik heb geen lampen gebruikt. Met een lamp kan je het hele jaar door laten groeien.

Als ik nu sla zaai, schieten de nieuwe net zo snel als die oude plantjes... vroeg zaaien is geen voordeel zonder hulpmiddelen.

Geplaatst:

Sinds vandaag eet ik ook salade als ontbijt

CIMG7664.JPG

Een moestuin motiveert wel om 'meer' groente te eten zeg!

Op de foto staat rucola, pluksla en romijnse mini sla. Van allemaal een paar blaadjes. En natuurlijk de radijs + groen.

Blijheid!

Geplaatst:

Ok, jammer. 'k Wil ook zo graag iets oogsten maar dan heeft mijn zoon toch gelijk als hij zegt dat ik teveel Farmville gespeeld heb.

Kun je dat ergens vinden trouwens..........hoelang alles duurt? Want mijn peulen, erwten en tuinbonen zijn ook 12 maart de grond in gegaan en ook die kijk ik eruit

Geplaatst:

Kan je wel vinden, meestal toch ook op de achter kant van het zakje?

maar het hangt uiteindelijk ook erg af van het weer he! (gaat nu dus lekker )

Geplaatst:
Jaaaaaaaaaaaa vandaag dan éindelijk stamppot raapsteeltjes gegeten. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr!

(sorry voor t enthousiasme maar ik eet voor t eerst iets uit eigen tuin )

Hoe heb je het gemaakt als ik vragen mag? Ik heb het ook staan maar ik ken raapsteeltjes nog niet dus een recept is zeer welkom

Dit keer meegekookt met de aardappeltjes, daarna met de stamper eroverheen (na t afgieten uiteraard). Volgende keer heb ik minder steeltjes en dan ga ik ze rauw door de aardappelpuree stampen. Is ook erg lekker

Je kan er zelfs nog wat kleine blokjes kaas doorheen roeren. Wel jonge doen, die smelten met de warmte van de stamp.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Misschien vandaag t eerste radijsje de grond uit, en anders morgen. Doen we die met kaas en een blaadje rucola op een broodje

Ik had gisteren bij de AH even de radijsjes 'opgemeten' die er lagen. Ik dacht ach dan kunnen die van mij er binnenkort ook uit. Handig als je zo'n voorbeeld in de supermarkt hebt liggen

Geplaatst:

Ik heb laatst maar zo'n AH-zak gekocht... even checken of de huisgenoten wel vrijwillig radijs blieven... poeh... ja dus... dat wisselt namelijk nogal eens.... per seizoen/periode....

Die radijzen van mij doen niks... heb ik al opgegeven... wordt toch niks...

Geplaatst:

Wat raar, en dat zijn nog wel de makkelijkste groenten die er zijn om zelf te telen. Hoe krijg je dat voor elkaar Jasmin

Echt... hier komen na een paar dagen al de zaailingen boven de grond en na een paar weken dan eindelijk -> oogst!

Geplaatst:

Ik weet het ook niet. Ook vorig jaar ging het berelangzaam... uiteindelijk wel radijzen gekregen... dat wel...

En dit jaar blijven die dingen ook gewoon hangen in de peutertijd. Ongeacht de plek waar ze staan. En mijn white icicle... begint eindelijk wat te lijken, maar we zijn inmiddels al mááánden verder...

Rucola werkt ook niet echt bij mij. Vorig jaar niet, dit jaar niet...

Andere dingen gaan lekker hun gang.

Geplaatst:

'k Heb zojuist eindelijk ook het eerste uit mijn nieuwe 'tuintje' gegeten.

Een groen bedje van mini snijslablaadjes gemengd met lavas, bieslook, peterselie en mosterdblaadjes onder mijn salade (omdat het brood op was)

Paar augurkjes erbij en 2 krieleitjes (eigenlijk ook uit de tuin )

Nou is het wel weer een weekje wachten op de volgende oogst, denk ik

Geplaatst:
'Nou is het wel weer een weekje wachten op de volgende oogst, denk ik

Tsjonge, wat zul jij afvallen op die manier zeg.

groets,

arrie

Geplaatst:

Net heerlijk gegeten, eigen asperges (drie dagen bij elkaar gespaard),

pluksla/veldsla,uitjes,bieslook en een lekkere bak rabarber.

Maar veel belangrijker, we hebben net een mals buitje gehad en nu sijpelt het nog een beetje na, joepie!!!!!!!

Geplaatst:

Hier net ook,alleen was dat de tuinslang ook hiernaast het huis de grond laten verdrinken, kan ik er morgen radijs zaaien.

Opsommige plekken stroomde t water direct weg, en leek het na 30 sec nog steeds droog.. maar t is nu bijna modder

Geplaatst:

Wat zien die planten er al top uit jorieke !

Players only love you when they're playing.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.