Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Nee, of nou ja, ook. De hanen hier hebben stevige poten van al het heen en weer rennen en het ouder zijn dan welke supermarkt kip dan ook. Dus ze moeten lang sudderen in bouillon. Die bouillon (met kruiden, ui, etc) doe ik na het bereiden wel in een bak, zodat we morgen of overmorgen een lekker kippensoepje kunnen eten.

De poten kluiven we dan deze avond op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik snap het en op deze manier merk je zeker niet dat hij beetje taai is,

gisteren heb ik postelijn gegeten waar ook bloemetjes aanzatten was ook wel anders leek wel pittiger van smaak door de bloemen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eek gekookte kip, of in dit geval haan

Ben absoluut geen liefhebber van kippesoep. Alleen dat trekken van die kip vind ik vies ruiken.

Dan liever een stoofpotje met kip. Op zich ziet die pan er lekker uit met die uien erin. Maar voor mij geen bouillon voor soep.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges.

Ik kan nu al geen asperges meer zien en we "moeten" nog tot eind Juni

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet!

 

Ik ben net klaar met werken vandaag en op de terugweg naar huis wilde ik bijna een patatje kopen. Maarr, ik dacht 'nee, ik heb radijsjes!'. Lol

Thuis lekker crackers gemaakt met vegetarische boterhamworst, mayo, dunne schijfjes komkommer, plakjes radijs en bovenop een blad van de radijs. Het was heerlijk fris ^_^ 100x beter dan een patatje.

Ik denk dat ik vanaf morgen ook raketsla kan gaan gebruiken voor crackers als dit.

 

Over een tijdje misschien ook nog wel eigen komkommer, ik kan niet wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaaaaaaaa vandaag dan éindelijk stamppot raapsteeltjes gegeten. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr!

 

(sorry voor t enthousiasme maar ik eet voor t eerst iets uit eigen tuin )

 

Hoe heb je het gemaakt als ik vragen mag? Ik heb het ook staan maar ik ken raapsteeltjes nog niet dus een recept is zeer welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel simpel. Ik maak altijd eerst de puree helemaal klaar(lekker smeuïg) en dan voeg je de goed gewassen en grof gehakte(kan ook fijn,maar ik vind grof gehakt wat lekkerder)raapstelen toe en die er door heen roeren. En dan kun je toevoegen naar smaak wat je wilt, ik vind het altijd wel lekker met blokjes gorganzola of danish blue en wat katenspek en fijne ringetjes bosui, maar laat je fantasie spreken, kan heel goed bij stamppot! Voor een frisse stamp kun je de puree ook smeuïg maken met wat yoghurt of karnemelk ipv melk.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk hoor, die stamppot. Wij eten ze ook rauw door de gekookte aardappelen. Kan niet wachten tot ze bij ons zover zijn. Heb al wel wat blad uit de tuin gesnoept, mmm. Wij noemen ze trouwens keeltjes, geen idee waarom. Goede tip om een zurig melkprodukt te gebruiken, zal dat eens uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook voor het eerst een beetje sla, raketsla van de Aldi samen met de radijsjes en andere dingen op brood.

 

De bieslook en knoflookstengels klinkt ook goed Helena! Ik wist niet dat je knoflookstengels ook kon eten ^_^ dat is snel even genoteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de knoflookstengels van de dit jaar geplantte knoflook, als je je knoflook afgelopen najaar hebt geplant is het niet zo lekker!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...