willemGN Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Ik heb sinds ik moestuinier nog niet zulke mooie uien gehad al sdit jaar. Toch is er eentje bij die wat vreem dis gaan groeien. Heeft iemand daar een verklaring voor? Quote [*]
weknow Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Is een beetje de weg kwijt...lijkt een ui die een ei legt. Maar serieus: nooit gezien op deze manier. Wel dat sommige uien knolletjes vormen soms voor ongeslachtelijke vermeerdering, zoals bijvoorbeeld ook een knoflook. Misschien dat het zo een, wat raar uitgevallen, broedbolletje is...? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als 'ie middendoor gesneden is ...Al denk ik dat het gewoon een 'bijui' is waar het velletje af is. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
willemGN Geplaatst: 28 juli 2013 Auteur Geplaatst: 28 juli 2013 Dank voor de antwoorden. Ik heb de ui nog even laten liggen, en hij heeft zelf flink wat van zijn rokken weggedaan. En alleen dat uitje is dus overgebleven. De rest doet het niet zo. Ze zijn als pootuitjes bij Lidl gekocht. Heb ik misschien een nieuwe mutant? Nog even wat verse foto's... Quote [*]
speets Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Nu ik het zo zie denk ik dat de groeikern van dat uitje "eruit geknapt" is. Hoe zeg je dat: die rokken aan de linker kant zijn opengescheurd. Door schimmel of beschadiging ofzo. Daarom doet het linker stuk niets meer: dat zijn alleen maar de buitenste rokken Leuk raadsel, maar jammer: geen mutant Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Frans Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Zo te zien Willlem zijn uit het oorspronkelijke plantuitje niet een maar twee nieuwe uien ontstaan . Dat gebeurt wel vaker (zie onderstaande foto) . Eén ui van jouw 'tweeling' heeft last gekregen van groeischeuren (daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn ) en de andere niet . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.