baggertje99 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 ik heb 1 courgette plant en waarschijnlijk iets te weinig water gegeven of zo...en hij had al vrouwelijke vruchtbeginsels en sommigen worden gelig... (en zacht) bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Waarschijnlijk nog niet bevrucht, staat hij in de kas of buiten?Als hij buiten staat moeten er namelijk genoeg insecten zijn om voor de bevruchting te zorgen.Maar er blijven altijd wel vruchten die even beginnen en dan wegrotten. Er zijn soms ook gewoon geen mannelijke en vrouwelijke bloemen tegelijk.Als je zeker wilt zijn van courgettes moet je zelf gaan bestuiven. (even zoeken in dit forum op bijv. courgettes zelf bevruchten ofzo)Er zijn wel meer topics over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Wij hebben ook wat vruchtbeginsels gehad die zijn afgestorven. Toen lazen we dat als Courgetteplanten veel groeien, bloeien en vruchten geven ze graag wat extra voeding krijgen. Wij hebben flink wat compost gegeven en nu gaat hij weer als een speer. Groeien nu meerder Courgettes tegelijk aan! Misschien help het! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerimath Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Ik ben laatst zelf tegen dit probleem aangelopen. Dit filmpje, int Engels, was toen erg nuttig! Succes! Quote Ik blog over mijn lekenervaringen met tuinieren. Moestuinleek.blogspot.nl. Altijd op zoek naar nieuwe ideeën voor in mijn moestuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurdup Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 idd heel nuttig filmpje das nu het probleem dat ik ook had met mijn courgettes. had er ook een topic over gemaakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts