Cupcakeje Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Hallo,ik ben Denise 23 jaar en Studeer SPH in Nijmegen. Ik woon samen met mijn vriend en hond in een rijtjes huis in het kleine dorpje Deest. Ik heb een tuin op het zuidem en sinds kort heb ik in de achterkant van de tuin een klein moestuintje gemaakt. ( foto's volgen nog want heb vandaag van alles verstekt en verplaats dus alles hangt nog een beetje slap) En als nieuweling wil je toch een mooie tuin laten zien Een nieuweling ben ik zeker want ik heb totaal geen groene vingers, Goh waarom begin je dan een moestuin zou je denken? Nou... Mijn grootste passie is bakken en koken. En dan wil je natuurlijk toch zo vers mogelijke ingrediënten. Dus ben ik een moestuin begonnen. Vorig aar voor het eerst en ik vind dat het dit jaar al veel beter gaat Eerlijk moet ik bekennen dat de liefde voor tuinieren toch steeds meer op begint te bloemen. Ik heb maar 3 groenten perkjes en daar heb ik al mijn handen aan vol Alhoewel ik eerlijk gezegd nog steeds een beetje een luie tuinvrouw ben. Ik laat graag moeder natuur haar werk doen. Maar het gaat steeds beter en heb al over wat vergeten groente gelezen. Ow wat zou ik graag de peterselie wortel proberen! Die lijkt me zo lekker. Dit jaar ben ik ook begonnen met kruiden en mijn framboos heeft goed ge-oost dit jaar. Ik kwam op dit forum terecht door op google zaadjes ruilen in te tikken. Want zonder volkstuin in je eigentuin groente verbouwen mis ik dat geruil en de wijsheid van de buren wel ( mijn moeder heeft heel even een volkstuintje gehad) Die wijsheid hoop ik dan ook bij jullie te vinden en ik weet zeker dat ik een hoop zou leren van dit forum. En wie weet kunnen we nog wel zaadjes ruilen! Momenteel ben ik nog niet gevorderd genoeg om zaadjes te oogsten dus ik heb nu alleen nog gekochte zaadjes te ruil. Ik heb trouwens wel veel te enthousiast gezaaid dit voorjaar dus als er nog mensen spruitjes stekjes zoeken ik heb genoeg! Quote
roosmarij Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Hallo Denise, welkom! voor alles wat je noemt zit je hier goed... Jammer eigenlijk dat je niet lid kunt zijn van een volkstuinverenging als je er niet ook een tuin huurt. Dan zou je veel makkelijker aan je ruilgoed kunnen komen bijvoorbeeld. Misschien is er op FB een planten/stekjes/zaden/.... ruilsite in de buurt van Deest? En anders begin je er een, als je op Facebook zit Veel pleier in je tuin en op het forum in ieder geval! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Cupcakeje Posted July 28, 2013 Author Posted July 28, 2013 ow wat een goed idee! Zal meteen is op facebook kijken of er zo een groepje is:) had ik helemaal nog niet aangedacht Quote
Stan Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Welkom en ook hier kan je bij het draadje : vraag en aanbod je plantjes/zaden ruilen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Welkom ! Ja !! zat te ruil hier op ons forum toch ? Er zijn er bij die bijna alles wel hebben ( ikke niet hoor )succes ! Quote
Lynn Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Welkom! Tuinieren en koken is natuurlijk een hele goede en leuke combinatie. Veel pleizer! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
Cupcakeje Posted July 29, 2013 Author Posted July 29, 2013 hahah bedankt dames! zag inderdaad dat hier wel te ruilen viel , ik heb alleen nog niks spannends voor jullie te ruilen denk ik ! allemaal ''normale'' planten hahaha en lekker simpel ( op de bloemkolen na) Je moet toch wat he Zag bij jullie allemaal spannende soorten voorbij komen dus hou de topics zeker in de gaten en zodra ik iets wat een ander zoekt ga ik zeker ruilen:) Quote
Recommended Posts