Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD ruillijst Piroska


Piroska

Aanbevolen berichten

Jaja Joepie! Ik kan ook komen, hier mijn lijstje, vooral zaden ivm de lange reis:

 

planten:

 

Maarts viooltje (grootbladig) OP!

heul misschien, ik moet nog zien of ze aanslaan, stekken van mijn vijg, ras onbekend maar zeer winterhard, heeft min 27 doorstaan

1 druivenstek, ras onbekend

wilde bosaardbeiplantjes OP!

 

zaden:

 

gele hoornpapaver

cosmea OP!

duizendknoop, edit: nee nee nee, ik bedoel HUZARENknoop!

lavendel

stokroos, heul veul zaden

 

tomaat:Riesentraube, Clementine (oranje cherry), moneymaker, Marmande, Rose de Bern

peper: hungarian wax, Peterpeper ofwel penispeper (slechts 4 zaden)

gele tv paprika, hongaarse zoete kleine

ronde courgette di nizza OP!

butternut pompoen

watermeloen

pompoen Table Queen/king Acorn, groene pompoen

pompoen sweet dumpling, enkele zaden OP!

pompoen muscat de provence, enkele zaden OP!

spagettipompoen, enkele zaden

Meloen, franse Kroumir, enkele zaden

Pompoen/courgette: Hongaarse Tök (voor: Appelvrouw, )

spekbonen

Yin-yang bonen

hongaarse boterbonen

soyabonen

Neckarköniginbonen

berlottibonen

palmkool

rode kool, red Acre

ronde zwarte winter ramenas

Stevia

dropplant

 

Ik zoek eigelijk niets, ben erg blij met mijn tuin maar Egyptische ui en oerprei zou ik wel leuk vinden alsook aardbeienplantjes welke dan ook, ohja en muntsoorten zijn ook leuk

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw, het zijn gekochte zaden, ik neem ze mee! en de vijg als hij lukt..

 

Esther, ik neem wel wat voor je mee, vijg, als hij lukt, wat boontjes, en pompoen heb je een voorkeur voor een bepaalde pompoen?

Mocht je een oude koffiefilter (een plastic ding) hebben liggen dan graag, die gebruik ik graag om vanalles te filteren maar ze verkopen hem niet hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska, als je wat Hongaars hebt voor de ruil met de paddenstoelenkweek zou ik dat het leukste vinden. In de hoek paprika/peper/tomaat e.d. maar, ik wil enkele stuks ik heb n.l. weinig ruimte.

Groet Stan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska, als je wat Hongaars hebt voor de ruil met de paddenstoelenkweek zou ik dat het leukste vinden. In de hoek paprika/peper/tomaat e.d. maar, ik wil enkele stuks ik heb n.l. weinig ruimte.

Groet Stan.

 

Ik zal wat zaad voor je meenemen, dat zal dan Hongaarse tv paprika (witgeel en zoet) worden en hongaarse peper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piros,

 

Die druivenstek....is dat er een van die die al bij je huisje stond in Hongarije...waar we het bij de vorige MTFD over hadden? Want daar zou ik er heel graag een van willen........

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Piroska Ik heb interesse in die zaden van peperpeter en van de rose de bern

 

kijk je even wat je ervoor terug wil?

 

Ik heb ook nog diverse zaad van pepersoorten en tomatensoorten. Als je nog zaden zoekt van iets roep maar raak want ik heb die niet op mn ruillijst staan maar wel genoeg van van alles in voorraad.....is misschien makkelijker voor je om mee terug te nemen naar Hongarije ipv planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Super Stan!

 

Nee ik weet niet of ze die daar voor gebruiken, het is eigenlijk een min of meer gewone paprika maar dan heel witgeel van kleur en klein. Ik noem hem zoet omdat ze dat hier doen. Pepers heten: scherpe paprika en paprika heet zoete paprika. Tv paprika is een snackpaprika, voor uit het vuistje dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn koffer en kratjes worden over enkele uren gepakt, ik heb nu staan:

 

Voor Bit: mijn mystery-mint, ik krijg Elsanta aardbei

Voor Jet: Sugarbon, poters Sarpo Mira, vijgenstek, Tök, Sweet Dumling

Voor Stan, Mystery-mint, nog een onbekende munt, tv-paprika, almapaprika, ik zoek nog een week naar zadelzwam

Voor Esther, via Debje Duif: spekbonen, vijgenstek (als nog levend) pompoen en citroenmeliseplant

voor Jarno: Bosaardbeitjes

voor Salamander: Cosmea

Voor Reina: bosaardbei, maartse viool

Voor Jorieke, lekkere tomatenras en zeep plus voorraadkastsurprise

Voor Thea, via Bit, vijgenstek indien levend

Voor Jootje: Sweet Dumpling, Table King, Muscat de Provence, tv-paprika en wat tomatensoortjes

Voor Elsuhtjuh: Poters Sarpo Mira

Voor Debjeduif: vleestomaat, Hongaarse knoflook

Voor Berry (over de post) Riesentraube tomaat, Marmande, Muscat de Provence, butternut, ronde de Nice

Voor Geedee: rose de Bern, Peter Peper, diverse pompoenen

 

Ben ik iets vergeten roep dan heel hard! (en snel.. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die vijgenstekjes te goed gelukt zijn

Vn yinyang heb ik geen zaad meer, zou ook leuk zijn.

Eigenlijk heb je veel te veel leuks staan...

Mijn tuin is groot, mijn tijd is kort, dus niet alles kan ik de aandacht geven die het nodig heeft. Mocht je nog iets teveel hebben dat daarbij past, hou ik me aanbevolen.

 

En als jouw tuin nog wat nieuws kan gebruiken.. Ik heb eindelijk ook een lijstje geplaatst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...