Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bloemen paprika en peperplant vallen af binnen


davenijs

Aanbevolen berichten

ik heb een vrij grote paprikaplant thuis staan van ongeveer 1.5m hoog maar er groeien enkel maar bloemetjes aan. er komen precies geen vruchten aan. de bloemetjes vallen altijd af. wat doe ik mis of wat kan ik er aan doen om dit toch te doen slagen ??

mvg dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is meestal te vinden in de groeiomstandigheden :

  • te weinig licht,
  • grond te droog/vochtig,
  • te hoge / lage luchtvochtigheid
  • te koud / warm,
  • stress door verplaatsen,
  • ...

Kan ook door slechte bevruchting, een teveel aan paprika's en ...

 

Probeer die te verbeteren, maar helaas zal je toch tegen het gebrek aan licht in de winter aanlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha subtiel geedee, maar dat is erg lastig in deze Onder gunstige omstandigheden is het in de meeste gevallen een gebrek aan bestuiving of wat beter zichtbaar: een te veel aan vruchten. Onder de omstandigheden waaronder de plant nu staat kan ik alleen maar gissen en ik kan dus ook niets anders noemen dan die opsomming van meest voorkomende oorzaken. Het meest waarschijnlijk acht ik: te weinig licht, stress door verplaatsen of stress door droge / te vochtige potgrond (of dat een tijdje heeft gehad) en slechte bevruchting. Je ziet kan er niks over zeggen, dat kan dave zelf het beste beoordelen. Feit is wel dat in de winter erg weinig licht is voor de plant om goed tot ontwikkeling te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal correct Jorg.

 

Trouwens wat ik bij alle planten in een pot doe: een stokje(tandenstoker) steken aan de "zuidkant". Bij het heen en weer schuiven(verplaatsen) weet ik altijd hoe ik ze neer moet zetten.

 

Een gewoonte overgehouden van de tijd dat ik niet snapte waarom de clivia bij mij nooit bloeide en bij moeders wel......tot dat ik ergens las dat die er supergevoelig voor was...ook al stond die nooit op een zonnig plekje.

 

Omdat ik niet kan onthouden welke wel...en welke niet....hebben de meeste potjes een tandenstoker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...

Overigens , de bloemetjes vallen eraf als ze bevrucht zijn he ? en dan blijft er een ieniemienie piep piep klein knopje achter wat de peper of paprika wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste bloemen haal ik er altijd af om de plant de gelegenheid te geven dat hij stevig wordt. Men moet niet vergeten dat hij enorme vruchten moet voorzien van voedig en sappen. De foto is van vorig jaar ik in ben in het bezit van een tunnel. Let wel iedereen heeft zijn eigen methode maar dit doe ik altijd zolang ik tuinnier. Ik huur kavels bij de Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal vandaar het watermerk.

Deze volkstuinvereniging is te bekijken op http://www.hetboeskoolhofke.nl

paprika-201152851336850812.jpg

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...