Claudia69 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Ik heb in de lente een veldje gekregen knollen geplant en vroeg me af hoe ik die nu klaar kan maken? Quote
Dennis29 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Kijk eens op google, duizenden sites waar het op staat. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Rauw zijn ze ook lekker, ze smaken naar hazelnoot. Verder maak je er soep van, puree, je kunt ze bakken, frituren, etc. etc. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Is nog wel wat vroeg om te oogsten, bij mij althans zijn de bovengrondse delen nog fris groen, en kun je beter wachten tot bovengrondse delen beginnen aftesterven.Je moet ervan houden maar sommige mensen vinden ze erg lekker, rauw in fijne blokjes door salade vindt ik lekker. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Hier worden ze al wat lelijk, maar zijn idd nog steeds flink stevig en groen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Hier liggen ze allemaal vlak, Maar ze zijn nog wel groen. Ze gaan pas knollen maken in de herfst als het blad af gaat sterven, dus het heeft nu nog geen zin om ze op te graven. Quote
Jooze Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Hier ga ik de aardperen pas oogsten als er verder niet zo veel meer is (dec b.v.) Favoriet is hier schoon borstelen en dan met schil in stukken grillen in de pan met kruiden en olie. Gebruik elke keer andere kruiden, maakt echt niet uit. Is allemaal lekker!! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Claudia69 Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Geplaatst: 25 september 2011 Oké, nog even wachten met oogsten dus. Als je ze grilt op de pan, gebruik je ze dan als aardappelvervanger of als groente? Quote
Jooze Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Ik gebruik ze als aardappel vervanger. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Nicolette Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 ze hebben in engeland de bijnaam "fartychoke" Quote
pet Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 Ik heb vandaag een eerste portie geoogst. De planten waren al helemaal afgestorven. Van slechts 2 planten een leuk bakje vol. En nog een paar knolletjes al in de grond gestopt voor vorig jaar. Aardperen zijn echt ongeveer het makkelijkste gewas. Wij eten ze inderdaad ook vooral ipv aardappelen. (Al eten we zelden gekookte aardappelen ) Quote
Erny Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 AARDPERENSAUS: Aardperen niet schillen, wél goed wassen natuurlijk. In stukken snijden.Stukken aardpeer gelijk bakken want anders treedt er smaakverlies op.Na een tijdje (kippe-)bouillon toevoegen. Dit 8-10 minuten laten sudderen.Daarna pureren (staafmixer/blender/handzeef).---------------------------- Deze aardperensaus serveerden ze bij een Ravioli.In deze Ravioli zat eend+bieslook+kastanjepuree. Helaas heb ik dat recept niet verder meegeschreven (waarschijnlijk vanwege de eend... koop ik nou niet echt vaak ofzo... oftewel... nog nooit... ). Quote
Frank vwl Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Als je ze vroeger oogst, dus met een kleiner knolletje. Is de smaak dan nog wel hetzelfde? Kan je ze bijv. gewoon oogsten in...juni? als je genoegen neemt met kleinere knollen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Rond die tijd zit er echt bijna niets aan. De knolvorming gaat daarna ineens heel snel, zodat je ze in de late herfst kunt oogsten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.