Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

MIjn courgettes vertonen een raar gedrag. Ik weet inmiddels dat de planten vrouwelijke en mannelijke bloemen kunnen voortbrengen. Ik heb nu verschillende bloemen gehad, maar na de bloei vallen ze af en maken ze dus geen vrucht, Betekent dit dat ik alleen mannelijke bloemen heb en naar vruchten kan fluiten?resized_688_9e1761bae21b488bc1e084b56cca010c.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

ik heb maar 1 plant met bloemen alleen de mannelijke en vrouwelijke bloemen zijn tegelijk open. dus telkens als de vrouwelijke bloem uitgebloeid is word het vruchtbeginsel bruin.

Geplaatst:

Stampy, je moet eigenlijk even een foto maken van achter de bloem, daar waar het stengeltje zit. Als tussen het stengeltje en de bloem een vruchtbeginsel zit, dan is het een vrouwelijke bloem. Aan bovenstaande foto kun je het niet zien.

Geplaatst:

Op deze foto kan je duidelijk vrouwelijke bloemen zien. Die wil je hebben. Ik heb 4 planten staan en sommige gaven eerst 10 mannelijke bloemen voor ik een keer een vrouwelijke kreeg en andere planten weer precies andersom, waar het aan lag weet ik niet.

826_e13dc4e9a3d6afd631a1372cfbd77954.jpg

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

Het is me duidelijk. Ik maakte vanmorgen deze foto van een aankomende bloem, de steel is duidelijk dikker dan bij de andere, hij is (nog) niet geel zoals bij de vorige foto, maar misschien komt dat nog...

resized_688_02b60b945db34f2e3fac4f0afa2c530a.jpg

Geplaatst:
ik heb t met een pompoen soort... wordt geen pompoen gevormd helaas.

Tja, en ik met een patisson, prachtige plant, vol met mooi groen blad, je kan er bijna niet overheen kijken...geen vruchtbeginsel te zien. Ik heb er gelukkig nog een die wel geeft.

Heb je nog meer pompoenen Nicolette? Dan scheelt het.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

mijn pompoenen geven ook niets terwijl er wel mannelijke en vrouwelijke bloemen zijn en er zijn bestuiver aanwezig als de bloemen open staan.

Geplaatst:

Rommert ik denk dat het gewoon te maken heeft met het missen van genoeg zon uren op dit moment. Maar wie weet komt het nog.. we houden vol! Jij ook succes met je pompoen

Geplaatst:
ja maar dat zijn dan weer andere soorten. Deze had ik gekregen van een mede tuinder dus heb ik er maar 1 van. De andere 4 planten geven prachtige vruchten.

Ik heb al 10 jaar pompoenen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Ook niet met patisson trouwens, wel met courgettes. Dus daarvan zet ik er altijd twee. Door die pompoenen heb ik ook de denkfout gemaakt dat grote kwekers alleen 1 soort hebben staan, en dat ik dus wel de zaden van zo`n klein oranje pompoentje kan gebruiken om te zaaien want: alleen bevrucht met eigen soort. Iets minder dan de helft van de planten is een andere soort..gelukkig niet zo`n grote als ik bang voor was, maar ik weet niet of hij zal voldoen aan mijn getrainde pompoensmaakpapillen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...