rommert Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Rommert ik denk dat het gewoon te maken heeft met het missen van genoeg zon uren op dit moment. Maar wie weet komt het nog.. we houden vol! Jij ook succes met je pompoenbedankt jij ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patatje Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Soms moet de natuur een handje geholpen worden, vooral als er niet veel insecten (lees bijen) in de buurt zijn. verwijder hiertoe van een volgroeide mannelijke bloem de kroonbladeren en wrijf voorzichtig met het stuifmeel over de stamper van de vrouwelijke bloem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 ja dat heb ik nu geprobeert helpt het ook als het nu nat weer is? of heeft het nu geen zin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stampy Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Maar ik zit hoog, op de 6e etage van een appartementencomplex en heb nog geen bij voorbij zien komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Met een penseeltje gaat het ook...hoef je niet in je plant te knippen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Hier ook nog steeds geen succes met de courgettes. Ik heb er inmiddels een stuk of 16 ( ) staan, maar ze groeien niet goed. Massa's en massa's mannelijke bloemen dat wel, maar nog nauwelijks een courgette gespot. Een heel enkel keertje een ienieminie courgette-je, maar die vallen er al af voordat de bloem groot kan worden en open kan gaan. Ik denk omdat de planten gewoon nog te klein zijn om vruchten te dragen. Weet overigens niet waar het aan ligt, vorig jaar deden ze het prima. Ik denk toch aan het weer, en de betrekkelijk kleine hoeveelheid zonlicht die mijn tuin krijgt (zeker met dit pokkeweer! Al weer vanaf gisteravond aan een stuk door regen! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 ja! eindelijk twee pompoentjes die groter worden! was al een dag niet op de tuin geweest er gebeurt veel in 1 dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts