Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jonge moestuinierder


BananaRaw

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik zal me meteen effe voorstellen aangezien ik jullie hulp vast wel nog kan gebruiken. Ik ben een gast van 21jaar die wegens een rustig lessenrooster aan de hogeschool begonnen is met een moestuin. Een hele dag achter een computer zitten is niet echt iets voor mij en we hebben hier plaats genoeg. Ik ben er in april aan begonnen en heb sindsdien al heel wat geleerd. De eerste poging was niet zo geslaagd aangezien ik in april vooral gezaaid had en er een periode van 3weken regen volgde. Op de sla en de ajuintjes na ben ik dan ook volledig herbegonnen.

 

Sinds een dikke week heb ik ook een serre, van zo'n 15vierkante meter. Dit dankzij een vriend van mijn vader die de bogen niet nodig had. Sinds de plastiek erop ligt ziet het geheel er best goed uit. Al moeten er wel nog deuren gemaakt worden langs beide kanten.

 

In de serre staan momenteel volgende planten; paprika, tomaat, komkommer, sla, courgette, meloen, spinazie (de bakken), witte kool, rode kool, broccoli, radijzen (tussen de tegels), wortelen en boontjes.

 

Buiten de serre; pompoen, aardbeien, ajuin, boontjes en siermais.

 

Hier zijn enkele foto's zodat je een beter beeld hebt van het geheel. Mocht je opmerkingen hebben ga dan gerust je gang.. Het is het eerste jaar dat ik zoiets doe dus ik moet nog veel leren. Sommige zaken zullen zeker beter kunnen maar het was ook wat behelpen omdat sommige plantjes er al stonden voor de serre er was dus het zal wel beter kunnen.

 

Laat maar horen wat je denkt!

 

img202381591339493373.jpg

 

img203224381339493374.jpg

 

img203446281339493376.jpg

 

img204093811339493378.jpg

 

img204253131339493381.jpg

 

img204352501339493383.jpg

 

untitledpanorama1-(3)34841339493413.jpg

 

untitledpanorama113361339493414.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen! Ik heb ondertussen mijn eerste vraagjes gepost!

 

is-dit-meeldauw-t5804.html

 

bewatering-van-de-planten-t5803.html

 

De plastieke tegels zijn ondertussen door stenen vervangen omdat er toch hier en daar onkruid door kwam. In de winter leg ik een mooi egaal paadje aan! Nu is het daarvoor te warm in de serre..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...