Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben Guy, 50 jaar oud, werkzaam in de ICT en heb sinds kort een nieuwe hobby; Tomaten (en basilicum) kweken in een kas(je).

Ik woon in Tilburg, heb een vriendin, een hond en een kat. En sinds kort dus een kasje.

Een tijdje terug liep ik door de Action en zag voor nog geen euro een tomaten kweek bakje met iets van "Big Beef" er op.

Voor de grap meegenomen en zaailingen gekweekt. Het was al begin mei dus naar wat ik later las eigenlijk te laat.

De zaailingen heb ik op klungelige wijze in turfpotjes over gezet en toen had ik nog maar de helft over

Toch maar een kweekbak met kap gekocht om ze wat te laten groeien. Maar ja, en toen? De tuin is de siertuin van mijn vriendin die ze helemaal bij houdt. Daar kan niks meer in of het is esthetisch niet verantwoord

Ik had nog een plat dak over dus dat heb ik maar geclaimd voor mijn tomaten project. Vervolgens een goedkope kas gekocht en die met een vriend in elkaar gezet. Een regenton weggezet en in China een membraanpomp met druppelsysteem op de kop getikt voor weinig. De kas is op het zuid westen gericht dus ik heb zon van ongeveer 13 tot 19.30 uur. Dan verdwijnt die achter de huizen.

Als newbee wist ik niks dus ik heb uren youtube videos gekeken, info op internet gelezen (Google is your friend) en inmiddels begin ik een beetje kennis te krijgen. Ik heb een youtube kanaal dat ik aan mijn profiel toe wilde voegen, maar dan krijg ik een foutmelding op niet toegestane tekens dus de URL volgt zo dadelijk. Ik heb mijn kanaal met enige sarcastische humor "Big Beef Chief" genoemd en het is op youtube ook wel te vinden als je zoekt op "Big Beef Tomato Project". Ik geef daar wekelijkse updates van mijn vorderingen als newbee, met name in de beschrijving onder de filmpjes. Het kanaal vind je hier: https://www.youtube.com/channel/UCRwujUSE6WGBzHa0lP0hROQ

Ik hoop op een leuke tijd op het forum en veel delen van kennis en ervaring.

Linked Image

2017051609421780921497594081.jpg

Linked Image

Linked Image

Linked Image

aangepast door Gast
Geplaatst:

Leuk verhaal en mooie planten.

Action gaat wel wat losjes om met de namen van hun zaadjes. Vorig jaar kocht ik er marmande zaden. Er groeiden tomatenplanten uit die in de verderste verte niet op marmande lijken. Bruine, gestreepte vruchten. Niet de rode, geribde. Grote, gezonde planten maar gaven spijtig genoeg weinig fruit. Wil natuurlijk niet zeggen dat hetzelfde dit jaar het geval zou zijn.

Geplaatst:

Hai hai,

Ik heb met veel gegrinnik je verhaal gelezen! (God wat voel ik me oud om mijn 'gegrinnik'...!)

Leuk hoe je via de action aan een heel tof kweekprogramma bent begonnen! Welkom hier en wellicht kweek je volgend jaar naast aubergines ook wel tomaten?!

Groene groetjes en have fun!

Mellie

Geplaatst:
Hai hai,

(God wat voel ik me oud om mijn 'gegrinnik'...!)

Grinniken houd je jong . Gebeurt veel te weinig toch! Ik gniffelde lekker mee. Heerlijk herkenbaar. Maar als t groene virus je eenmaal bevangen heeft, is er geen ontkomen meer aan hoor!

Welkom op t forum iig en succes met de tomaten - welke groente uiting dan ook

wees bevriend met kleine dingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...