Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

donaldk

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door donaldk

  1. donaldk reageerde op Rookie's topic in Bodem en bemesting
    Hoeveel heb je dan nodig, vrachtwagen vol Losgestort. Big bagged is al duurder. Je zou bijna gewoon zelf Coots Mix maken. Jij zit niet met de WAF wanneer er een paar jaar een steeds leger wordende big bag puimsteen blijft staan. Of je moet toevallig net 3 kuub nodig hebben een kuub puimsteen aeration, een kuub wormcastings, een kuub witveen. En wat aanvullingen.
  2. donaldk reageerde op Rookie's topic in Bodem en bemesting
    Die Lidl mix was iemand hier vorig jaar heel blij mee, was andere en goedkoper dan in NL.
  3. donaldk reageerde op Rookie's topic in Bodem en bemesting
    Nou ik weet nog dat we 16,90 voor 10 zakjes betaalden Guldenprijzen heb ik niet meer paraat. Gamma is ook al lang iets van 6 euro. Dus vorig jaar bijna door de vering gezakt en alles er van af gegleden maar kreeg 3x 2x20L BVB Universeel voor 3,- thuis van de Hoogvliet nergens goedkoper geweest dan die ene keer. Die Aldi 40L zakken gingen er dus echt af van brommertje. Opengescheurd aan haak van de spinnen. Dit moet eigenlijk wat heb je gedaan topic, maar: Ik heb er gisteren veel werk aan gehad was dus al donker voordat ik emmertje binnen had. 1 zakje in speciekuip los gewreven. Daarna in emmers en bollenbakje op kuip en alles erdoor gewreven en geklopt. Daarna terug in emmer en het geweekte Action coco blokje (650 gram, niet die grotere) losgewreven en langzaam met de de gezeefde BVB gemengd. Leverde 2 emmers mix op. Een emmer in het zakje gedaan en dichtgebonden tegen eventuele ongedierte besmetting. En vanmiddag dus 36 P6 hiermee gevuld, dus halve emmer is gebruikt. Daarna nog even naar supermarkt. Morgen hopelijk zaadjes uitzoeken, labels schrijven en zaaien en dan hopelijk nog voor maart gezaaid.
  4. Ik heb dus een doosje van die prakaardbeienplantjes gekregen van @henkg Mooie grote plantjes in P9. Na wintertje in kasje met ook zomers weinig licht meer, heb ik dus wat dood blad erin en ben ook benieuwd wat te doen. Hier regent zowel in potje als uitlopers die nog op straat liggen gewoon kapot. Of het wordt gewoon bruin. In plaats van snot.
  5. Zag het te laat, is ook iets verder weg, maar nog te doen, dus misschien voor volgend jaar? Biologische zaden ruil- en verkoopmarkt op 7 maart - Land...Rijsenhout – Liefhebbers van moestuinieren en biologisch tuinieren kunnen zaterdag 21 februari hun hart ophalen tijdens de Biologische zaden ruil- en verkoopmarkt op Landgoed The Fig Tree aan de Aalsm
  6. height 1 is levend (spaghnum)veen mos die gaat naar terraria en terug na winning lagere veen lagen. H2-H4 is witveen ofwel Spaghnum peat mos. Daarna is het zwart veen, tot wel tien lagen (of meer?) diep.
  7. Is vergelijkbaar met H1? Dus vervanging van H2-4? In de de potten, net op de grond/substraat. Ik heb wat in wormenbak gedaan, maar ik doe het ongetwijfeld fout, want wormen nemen nooit toe.
  8. Of je moet speciaal metaal zoeken, dan moet je even verder kijken.
  9. DeSjopLighthanger 5kgLighthanger 5kg: Betrouwbare Ophangoplossing voor Kweekverlichting De Lighthanger 5kg is een essentieel hulpmiddel voor het veilig en eenvoudig ophangen van kweekverlichting, reflectoren en filters in Direct in google.nl ongetwijfeld ook op alix bol en jingle site. Dit type kende ik nog niet: DeSjopEasy Roller Set Hanger 2 Stuks Tot 5kgEasy Roller Set Hanger 2 stuks tot 5kg - Traploos verstelbaar tot 120 cm, ideaal voor het ophangen en positioneren van kweeklampen en reflectoren. Eenvoudige installatie en duurzaam ontwerp. Bestel nu
  10. Het gaat natuurlijk om de hoes @acpronk zonder is het geen kasje. Niet alleen laag maar ook klein oppervlak.
  11. Dat kas je is wel erg klein, si het de moeite waard om NU op de brommer te stappen???!!!
  12. TATUTATU! De zaadjes bij Lidl stonden er al vanmiddag, wederom het beperkte assortiment, misschien nog wel iets beperkter zelfs als de vorige jaren. Ik ging voor een BurgermeisterStück, maar zag zowaar de kist/doos op wieltjes al staan. Van de dure enkel de peultjes meegenomen, misschien had ik nog een zakje, maar dan hoef ik niet meer. Al heeft de ACtion ook weer wat vanaf woensdag. De Kelvedon Wonder en Rheinländerin heb ik in de afgelopen jaren nog nooit van kunnen eten:-(, gaat altijd mis, dus HELP. Ik moet dus nog wat van deze erwten van vorige jaren hebben liggen. Oh ja de pootuitjes waren al lang op dus heb enkele zakjes van die Stütgarter Riese in zaadvorm meegenomen. Er stonden nu nieuwe kweektafels of de stapels waren bij elkaar gezet, dus nu ook wat met 8?mm gat in de poothoeken gezien. Ik heb die met 3 x3?mm gaatjes genomen. De kokos lag al niet meer in het actieschap, En op de kopstelling was de Kokos zo goed als op, geen plekje op normale schap, dus of het nog weer beschikbaar komt dit jaar, ik betwijdel het. Du twee extra meegenomen. Komende woensdag zijn de schepjes e.d. €0.77, i.p.v. 0.99. In het verleden hebben ze de hogere/grotere uitvoering gehad voor maar iets meer. Is het wat?
  13. donaldk reageerde opeen bericht in een topic in Groente
    Ik lust geen tomaten, dus die zijn voor de ander. @Petrasmoestuin op mijn forumpje moet je dan bij Sol zijn, die fermenteert ook graag.
  14. donaldk reageerde opeen bericht in een topic in Groente
    Nee, ze leverden dan ook (closed pollinated) zaad aan Vreeken en later (open pollinated) via hun eigen webshop. En stonden ook op een paar planten events met planten, maar ja meeste was hobby.
  15. donaldk reageerde opeen bericht in een topic in Groente
    Uhm, Rorror is nog maar een kleintje. Wij hadden een Belgisch forumlid die had 4000 planten staan, zijn vrouw elk jaar 600 soorten tomaat, uit zaad collectie van 2500 heirlooms. En Stan werd ook gegrepen en die kon ze ook nog eens zo opeten...
  16. donaldk reageerde opeen bericht in een topic in Groente
    Je weet als novice niet goed wat je wilt, wat goed werkt in jouw (micro)klimaat, en wat je wilt. Vaak gaat zaaien mis dus zaai je extra of opnieuw en dan ruim en heb je tig plantjes. En je bent gewoon enthousiast en springt dus flink in het diepe. Ook als je kennissen vind dan moest je je inhouden om geruilde zaadjes te beperken tot 30 soorten, lol.
  17. En vanaf vrijdag 20-2 fruitstruikjes voor 1,99 of meer.
  18. Vergeet niet dat de kapjes werden weggehaald bij standaard IP20 bolletjes. Ten tweede met klassieke printplaatjes dus driver daarachter. Dat scheelt.
  19. Ik vermoed een gat is oude voorraad, vorig jaar werden ze opgeruimd voor iets minder dan de prijs in de weekaanbieding actie. Misschien had men nog wat over? Voor wie geen gaatjes wil neem een pakje tubetjes Action huismerk secondenlijm mee (0,69? voor 4x3 gram? ) en vul de gaatjes op.
  20. Ik had mijn bak al enkele jaren vol rommel staan, dus ik dacht dit, maar heb het vandaag nagekeken en heb dus ook het randje met de drie gaatjes. Ik heb geen nieuwe meegenomen enkel 15 blokjes kokos en een pakje van 10 paar werckmann nitril (hopelijk, kan zijn dat ze door elkaar lagen, moet ik dus nakijken, dan zou ik terug moeten om te ruilen, want wil liever geen latex) handschoentjes. Voor de Lidl en Kruidvat voelde ik mij te slecht, en ik was al propvol met Action Doos gepikt van de aanslagreiniger en AH, in de zijtassen, dus wanneer ik alsnog wil moet ik nog een keer. In de winkel waren de deksels met plakband in de bak geplakt, maar onderop zag ik na omdraaien bak vanmiddag ook de drie gaatjes...
  21. Oh dan is dat weer veranderd. Vroeger was het vaste poten met gleuf met inzet, later dichte bak met losse poten en nu dan bak met gaatjes en losse poten.
  22. Volgens mij stonden die uitjes een paar weken geleden in de folder. Ik heb ook nog ui zaadjes liggen denk ik van de lidl van afgelopen jaren, is dat ook nog voor dit najaar, als ik straks zaai, heb ze niet bij de hand. Vorig aar was ik laat met poten en werden de stelen weggevreten. Nu stonden er wat steeltjes boven de grond. Vastkokend koop ik niet, want eet ik niet ten tweede in de winkel vaak voor een appel en een ei te koop.
  23. Vanaf woensdag? Tips voor soortjes? Aardappels enkel kruimig=patat aardappels. Ben van Bintje. Maar bijna niets kan tegen pythophthora, zeker Bintje niet, want ja die is pas in september soms zelfs oktober goed. Ik heb het nog eens nagekeken, maar staat niet in de folder.
  24. Nee dat is het voordeel van dit nieuwere Action model, dichte bak. Dus ook binnen te gebruiken of zonder poten in de vensterbank. Wil je gaten moet je boren. Het vorige model had een sleuf met inzet en bij de poten kon er ook wat in de poten komen,
  25. Oh ja plastic is te lassen met een soldeerboutje. Eventueel wat nietjes of extra plastic te versteviging of afwerking. Of te lijmen. Ik heb ooit de regenton gemaakt, die had meerdere scheuren in de bodem in de oorspronkelijke gietnaad alsook daarbuiten.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.