Alles dat geplaatst werd door donaldk
-
Potgrond
Hoeveel heb je dan nodig, vrachtwagen vol Losgestort. Big bagged is al duurder. Je zou bijna gewoon zelf Coots Mix maken. Jij zit niet met de WAF wanneer er een paar jaar een steeds leger wordende big bag puimsteen blijft staan. Of je moet toevallig net 3 kuub nodig hebben een kuub puimsteen aeration, een kuub wormcastings, een kuub witveen. En wat aanvullingen.
-
Potgrond
Die Lidl mix was iemand hier vorig jaar heel blij mee, was andere en goedkoper dan in NL.
-
Potgrond
Nou ik weet nog dat we 16,90 voor 10 zakjes betaalden Guldenprijzen heb ik niet meer paraat. Gamma is ook al lang iets van 6 euro. Dus vorig jaar bijna door de vering gezakt en alles er van af gegleden maar kreeg 3x 2x20L BVB Universeel voor 3,- thuis van de Hoogvliet nergens goedkoper geweest dan die ene keer. Die Aldi 40L zakken gingen er dus echt af van brommertje. Opengescheurd aan haak van de spinnen. Dit moet eigenlijk wat heb je gedaan topic, maar: Ik heb er gisteren veel werk aan gehad was dus al donker voordat ik emmertje binnen had. 1 zakje in speciekuip los gewreven. Daarna in emmers en bollenbakje op kuip en alles erdoor gewreven en geklopt. Daarna terug in emmer en het geweekte Action coco blokje (650 gram, niet die grotere) losgewreven en langzaam met de de gezeefde BVB gemengd. Leverde 2 emmers mix op. Een emmer in het zakje gedaan en dichtgebonden tegen eventuele ongedierte besmetting. En vanmiddag dus 36 P6 hiermee gevuld, dus halve emmer is gebruikt. Daarna nog even naar supermarkt. Morgen hopelijk zaadjes uitzoeken, labels schrijven en zaaien en dan hopelijk nog voor maart gezaaid.
-
Hoe Aardbeienplanten voorjaar klaar maken
Ik heb dus een doosje van die prakaardbeienplantjes gekregen van @henkg Mooie grote plantjes in P9. Na wintertje in kasje met ook zomers weinig licht meer, heb ik dus wat dood blad erin en ben ook benieuwd wat te doen. Hier regent zowel in potje als uitlopers die nog op straat liggen gewoon kapot. Of het wordt gewoon bruin. In plaats van snot.
-
Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen
Zag het te laat, is ook iets verder weg, maar nog te doen, dus misschien voor volgend jaar? Biologische zaden ruil- en verkoopmarkt op 7 maart - Land...Rijsenhout – Liefhebbers van moestuinieren en biologisch tuinieren kunnen zaterdag 21 februari hun hart ophalen tijdens de Biologische zaden ruil- en verkoopmarkt op Landgoed The Fig Tree aan de Aalsm
-
Mos om te mulchen?
height 1 is levend (spaghnum)veen mos die gaat naar terraria en terug na winning lagere veen lagen. H2-H4 is witveen ofwel Spaghnum peat mos. Daarna is het zwart veen, tot wel tien lagen (of meer?) diep.
-
Mos om te mulchen?
Is vergelijkbaar met H1? Dus vervanging van H2-4? In de de potten, net op de grond/substraat. Ik heb wat in wormenbak gedaan, maar ik doe het ongetwijfeld fout, want wormen nemen nooit toe.
-
LED groeilamp voor je zaailingen: simpel en goedkoop (2020)
Of je moet speciaal metaal zoeken, dan moet je even verder kijken.
-
LED groeilamp voor je zaailingen: simpel en goedkoop (2020)
DeSjopLighthanger 5kgLighthanger 5kg: Betrouwbare Ophangoplossing voor Kweekverlichting De Lighthanger 5kg is een essentieel hulpmiddel voor het veilig en eenvoudig ophangen van kweekverlichting, reflectoren en filters in Direct in google.nl ongetwijfeld ook op alix bol en jingle site. Dit type kende ik nog niet: DeSjopEasy Roller Set Hanger 2 Stuks Tot 5kgEasy Roller Set Hanger 2 stuks tot 5kg - Traploos verstelbaar tot 120 cm, ideaal voor het ophangen en positioneren van kweeklampen en reflectoren. Eenvoudige installatie en duurzaam ontwerp. Bestel nu
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Het gaat natuurlijk om de hoes @acpronk zonder is het geen kasje. Niet alleen laag maar ook klein oppervlak.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Dat kas je is wel erg klein, si het de moeite waard om NU op de brommer te stappen???!!!
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
TATUTATU! De zaadjes bij Lidl stonden er al vanmiddag, wederom het beperkte assortiment, misschien nog wel iets beperkter zelfs als de vorige jaren. Ik ging voor een BurgermeisterStück, maar zag zowaar de kist/doos op wieltjes al staan. Van de dure enkel de peultjes meegenomen, misschien had ik nog een zakje, maar dan hoef ik niet meer. Al heeft de ACtion ook weer wat vanaf woensdag. De Kelvedon Wonder en Rheinländerin heb ik in de afgelopen jaren nog nooit van kunnen eten:-(, gaat altijd mis, dus HELP. Ik moet dus nog wat van deze erwten van vorige jaren hebben liggen. Oh ja de pootuitjes waren al lang op dus heb enkele zakjes van die Stütgarter Riese in zaadvorm meegenomen. Er stonden nu nieuwe kweektafels of de stapels waren bij elkaar gezet, dus nu ook wat met 8?mm gat in de poothoeken gezien. Ik heb die met 3 x3?mm gaatjes genomen. De kokos lag al niet meer in het actieschap, En op de kopstelling was de Kokos zo goed als op, geen plekje op normale schap, dus of het nog weer beschikbaar komt dit jaar, ik betwijdel het. Du twee extra meegenomen. Komende woensdag zijn de schepjes e.d. €0.77, i.p.v. 0.99. In het verleden hebben ze de hogere/grotere uitvoering gehad voor maar iets meer. Is het wat?
-
Pepers - waarom zoveel soorten/planten?
Ik lust geen tomaten, dus die zijn voor de ander. @Petrasmoestuin op mijn forumpje moet je dan bij Sol zijn, die fermenteert ook graag.
-
Pepers - waarom zoveel soorten/planten?
Nee, ze leverden dan ook (closed pollinated) zaad aan Vreeken en later (open pollinated) via hun eigen webshop. En stonden ook op een paar planten events met planten, maar ja meeste was hobby.
-
Pepers - waarom zoveel soorten/planten?
Uhm, Rorror is nog maar een kleintje. Wij hadden een Belgisch forumlid die had 4000 planten staan, zijn vrouw elk jaar 600 soorten tomaat, uit zaad collectie van 2500 heirlooms. En Stan werd ook gegrepen en die kon ze ook nog eens zo opeten...
-
Pepers - waarom zoveel soorten/planten?
Je weet als novice niet goed wat je wilt, wat goed werkt in jouw (micro)klimaat, en wat je wilt. Vaak gaat zaaien mis dus zaai je extra of opnieuw en dan ruim en heb je tig plantjes. En je bent gewoon enthousiast en springt dus flink in het diepe. Ook als je kennissen vind dan moest je je inhouden om geruilde zaadjes te beperken tot 30 soorten, lol.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
En vanaf vrijdag 20-2 fruitstruikjes voor 1,99 of meer.
-
LED groeilamp voor je zaailingen: simpel en goedkoop (2020)
Vergeet niet dat de kapjes werden weggehaald bij standaard IP20 bolletjes. Ten tweede met klassieke printplaatjes dus driver daarachter. Dat scheelt.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Ik vermoed een gat is oude voorraad, vorig jaar werden ze opgeruimd voor iets minder dan de prijs in de weekaanbieding actie. Misschien had men nog wat over? Voor wie geen gaatjes wil neem een pakje tubetjes Action huismerk secondenlijm mee (0,69? voor 4x3 gram? ) en vul de gaatjes op.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Ik had mijn bak al enkele jaren vol rommel staan, dus ik dacht dit, maar heb het vandaag nagekeken en heb dus ook het randje met de drie gaatjes. Ik heb geen nieuwe meegenomen enkel 15 blokjes kokos en een pakje van 10 paar werckmann nitril (hopelijk, kan zijn dat ze door elkaar lagen, moet ik dus nakijken, dan zou ik terug moeten om te ruilen, want wil liever geen latex) handschoentjes. Voor de Lidl en Kruidvat voelde ik mij te slecht, en ik was al propvol met Action Doos gepikt van de aanslagreiniger en AH, in de zijtassen, dus wanneer ik alsnog wil moet ik nog een keer. In de winkel waren de deksels met plakband in de bak geplakt, maar onderop zag ik na omdraaien bak vanmiddag ook de drie gaatjes...
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Oh dan is dat weer veranderd. Vroeger was het vaste poten met gleuf met inzet, later dichte bak met losse poten en nu dan bak met gaatjes en losse poten.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Volgens mij stonden die uitjes een paar weken geleden in de folder. Ik heb ook nog ui zaadjes liggen denk ik van de lidl van afgelopen jaren, is dat ook nog voor dit najaar, als ik straks zaai, heb ze niet bij de hand. Vorig aar was ik laat met poten en werden de stelen weggevreten. Nu stonden er wat steeltjes boven de grond. Vastkokend koop ik niet, want eet ik niet ten tweede in de winkel vaak voor een appel en een ei te koop.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Vanaf woensdag? Tips voor soortjes? Aardappels enkel kruimig=patat aardappels. Ben van Bintje. Maar bijna niets kan tegen pythophthora, zeker Bintje niet, want ja die is pas in september soms zelfs oktober goed. Ik heb het nog eens nagekeken, maar staat niet in de folder.
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Nee dat is het voordeel van dit nieuwere Action model, dichte bak. Dus ook binnen te gebruiken of zonder poten in de vensterbank. Wil je gaten moet je boren. Het vorige model had een sleuf met inzet en bij de poten kon er ook wat in de poten komen,
-
Aanbiedingen voor de moestuin 2026
Oh ja plastic is te lassen met een soldeerboutje. Eventueel wat nietjes of extra plastic te versteviging of afwerking. Of te lijmen. Ik heb ooit de regenton gemaakt, die had meerdere scheuren in de bodem in de oorspronkelijke gietnaad alsook daarbuiten.