Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Boomui/Egyptische ui


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Als er trouwens collegae-tuinders zijn die russische uien (jonge uien bovenop de stengels) hebben, houdt ik me aanbevolen. Mijn schoonvader had ze vroeger en de mijne hebben enkele jaren geleden de winter niet overleefd.

 

Russisch? Ik heb ze staan als egyptisch Of zijn dat weeeer andere? Ik heb aardig wat verschillende uitjes, ben er dol op.


Topic gesplitst van: https://www.moestuinforum.nl/rode-ui-t296.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...
Waar koop je egyptische uien ?

Ik vindt het een sierlijke plant maar ben hem in tuincentra rond Ter Apel niet tegen gekomen.

 

Ehutink, ik weet dat de cruydthof ze verkoopt in de webwinkel: http://www.cruydthof.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=88&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=71" onclick="window.open(this.href);return false; maar waarschijnlijk hebben nog meer webwinkels ze in het assortiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Yes mooi de mijne zien er ook zo uit, ik ga er niks van knippen ik vindt dat nog zonde ik heb er 5 staan en ik ben zuinig mee eerst maar

even wat meer ervan voor ik ervan ga eten, wel mooi he alle vaste look is prachtig vindt ik, die je laatste x meegegeven hebt heeft er ook weer hardstikke zin in en groeid goed.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat vindt ik ook eerst maar eens een vak vol en dan het mes er pas in

Ik wil ook veels te graag bovenin zo van die nieuwe plantjes zien, lijkt me tof.

met de eeuwige prei doe ik dat trouwens helemaal, straks aan eind seizoen verwacht ik daarbij heel veel jonge plantjes rond de moederplanten en dat we dan al een lekker vak vol kunnen zetten voor volgend jaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hierbij een foto van een gekke ui die iemand ooit bij mij in een bloembak gestopt heeft. Hij staat er al jaren in met vorst etc, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit plantjes uit de bolletjes heb zien komen. Wat zou het zijn? Is dit misschien de befaamde Egyptische ui?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt mij te netjes voor Egyptische ui, bij mij zien die ui hoofdjes niet zo netjes uit en zitten ze niet zo netjes in groepje bij elkaar.

Plant jij de mini uitjes boven in uit ? het lijkt mij dat die vrij makkelijk uitlopen, vindt het weer een leuk ding !

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zou ik ze uit kunnen planten? Moet ik wachten totdat er plantjes aan komen? Wat die heb ik (in ieder geval niet bewust) nooit gezien. Diegene die heb erin stopte woont in de Spaanse Pyreneeën, misschien is het De Pyrenese ui?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt helemaal niet dat hij erop lijkt, dat bedoel ik juist met foto 3 daarzie je goed dat het hoofje met de broedbolletjes er slordig uitziet uitlopers verschillende grote van de broedbolletjes en de jouwe is keurig met even grote broedbolletjes.

de look familie is zo groot en je heb best een grote groep die allemaal op de bloem broedbolltjes maken.

ik zou inderdaad ze netjes uitplanten krijg je vanzelf een mooi groepje.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik zou even wachten tot de bolltjes beetje droogzijn zoals normale plantui met zo'n bruin buitenste vliesje maar daarna zou ik ze zeker even poten beetje vochtig, en lekker een vol groepje proberen te maken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

Grappig ding hoor(van Jorieke gehad op MTD)!! Ik zag vandaag dat er een ui, uit die ui, die uit de egyptische ui kwam, was gekomen Hoeveel niveaus gaat dat ding aanmaken voor die omvalt? is mischien de bedoeling van moedertje natuur?? zodat die kleinere uitjes weer op aarde komen.

 

pict319691031338929402.jpg

 

pict319832241338929409.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...