Kibas Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 (aangepast) Let op: zaterdag 21 februari sta ik op een ruilbeurs. Ik geef vaak ook wel zaad weg. De lijst zal na 21 februari dus korter zijn. Waarschijnlijk sta ik ook 21 maart op een ruilbeurs. Ik kan voor ieder die wil de zaden opsturen, zodat je eerder kunt beginnen met zaaien. Ik doe dat het liefst voor meerdere mensen tegelijkertijd, dat hoef ik maar één keer naar de brievenbus te gaan, dat bespaart weer energie. Dus ieder die iets opgestuurd wil hebben, kan dat tussen nu en binnenkort aangeven (ja lekker vaag, dat wel) *= zelf biologisch gekweekt#= gekocht zaad%= kiemkracht kan niet gegarandeerd worden. Ik hoef er uiteraard niets voor in ruil. Ik heb: Eenjarige groenteplantenAnanaskers* Physalis. Vruchten zijn lang houdbaarAmaranth Gekregen van iemand, ik weet niet welk soort Andijvie# Breedblad Volhardt winter. Kan tot -16 grC Asperge, wit* ZaadAsperge-erwt* Klaversoort! Peulen jong eetbaarAubergine Voor de kas Bieten geel# Burpee’s golden, “rode bietjes in het geel”Bieten geel+wit* Mengsel van zaden, vooral gele bieten, nog niet getest op kiemkrachtBieten rood# Cylindra: langwerpig Bloemkool# Winterbloemkool: walcheren winterBloemkool#% AlphaBoomspinazie Oftewel Magenta melde Boon, droog* Kievitsboon oftewel borlottiboon, een bruine stokboon (Phaseolus vulgaris)Boon, droog* Heligboontje/soldatenboontje, een witte stokboon (Phaseolus vulgaris)Boon, droog* Lima: reuzeboon Boon, stok# CobraBoerenkool# Late HerfstBosaardbei White delightBroccoli# Autumn Spear (groen)Broccoli# Premium Crop (groen)Broccoli# Summer Purple (paars)Chia Chinese kool# GranaatCourgette# Gele courgette Athena Polka F1 Courgette* Groen, zeer waarschijnlijk Costata romanesco. Ik ben nu bezig met een kiemproef.Doperwt #* Mechelse Groene oftewel Mechelse krombek, hoogte 150cm (Pisum sativum)Emmergraan oftewel tweekoorn (triticum dicoccum), een oud graangewas met heel weinig gluten.Golden pearls* Besjes zijn eetbaar als ze oranje-geel zijn, ook geschikt voor compote Groenlof* Pan di Zucchero 25 zadenGrote Klis Penwortel wordt in Azie gegeten, ook jong blad, takjes en merg bloemstengel eetbaar - nog 6 zadenHaverwortel* Oftewel Paarse morgenster, paar zadenJaltomaat.Kalebas% vogelhuisjes kalebasKalebas onbekend soortKomkommer# Delikatess, voor de kas Komkommer# Bullet, voor de kas Komkommer* Gele mini komkommer (citroenkomkommer), buitenteelt kan, geschikt voor potKomkommer* Ras onbekend, gebruikelijk groen kassoortKomkommer* Ras onbekend, moet geschild, heel wit vruchtvlees, andere smaak dan normaalKomkommer Miniature White. Klein ovale witte snackkomkommers Koolrabi# Delikatess Witte Kousenband Italia dell’Occhio Kousenband ras onbekend, voor de kasLablab bonen Oftewel valbonen, pois du val (Dolichos lablab), klimmer met mooie bloemen Mais, groen* Jade Green, vroeger dan gewone mais -> geen kruisbestuiving met voedermais Mariadistel* Hele plant eetbaar, zaden bewezen medicinaal mbt lever en ontgiftingMeloen Sugar baby, klein tot middelgrote watermeloen, bij voorkeur kasMeloen Minnesota midget, kan buiten de kas op een warme plek, liever in de kasMexican sour gherkin / muizenmeloen* klimmer, wilde minikomkommerMizuna Een lid van de koolfamilie, het blad wordt gegetenNieuwzeelandse spinazie* Is geen spinazie, krijgt een groeispurt in de herfst, dus geschikt als nateeltOkra# Voor de kas Olijfkomkommer* Forse klimmer, jong eten rauw of gekookt of oudere om te vullenPaksoi# Kanton Palmkool # Nero di Toscane - nog 1 portiePaprika* rode punt Paprika* grote gele puntPaprika* geel-rood Paprika#% California wonder Peper* Little Elf, scovillewaarde 30.000, niet raszuiver, ook geschikt voor balkon of binnen Peper* Big jim. De scherpte is nauwelijks tot niet te proeven, lijkt meer een groene paprika - nog 6 zadenPeper* Cayenne Ring of fire. Scherp - nog 9 zadenPastinaak Peterseliewortel%Peul #* Vroege Hendriks Pompoen Grijsblauw, aparte vorm, niet te zoet, lang houdbaar, groot, soort mij onbekend Pompoen Sweet dumpling. Groen-wit gestreept met zoet oranje vruchtvlees - nog 7 zadenQuinoa Oftwel rijstmeldeRaapstelen# Radijs# French breakfast (lang)Radijs# HailstoneRadijs# Cherry belleRadijs# Riesenbutter (grote ronde radijs)Radijssla# Gekweekt om het blad. Rauw of kort gestooft Roodlof#Saffloer#, paar zaden, Carthamus tinctorius. Bloemblaadjes en zaden eetbaar. Moet op een warme plek.Savooiekool# Soort is mij onbekend Silene inflata Oftewel Silenesla, Stridolo of Sclupit. Voor de bloei blad, wortels en scheuten gekooktSla#% Gele Gotte, steeksla, klein kropje, vroeg, in mei al te oogstenSla#% Winter Crop/artic King, kan tot -10 grC, ideaal voor nateelt, komt matig opSla# Parella red, kan tot -10 grC, ideaal voor nateelt, komt goed opSla#% Romasla (is een bindsla)Snij-andijvie* Bianca riccia da taglio, krullend Snijbiet* LucillisSnijsla* Spitskool# OffenhamSpitskool#% Cape Horn F1Spruitkool#* GroningerTatsoi* Brassica Narinosa. Groeit ook in de winter (traag) door, in voorjaar kans op schieten. Tomatillo* Purple: paarse kleur Tsoi sim* Mix. Bloemen en blad eetbaar Tuinraap/meiraap# Ronde witte roodkopTuinmelde#* Rode Turkse spinazie Is een kropvormende spinazieVeldslaVlozaad Plantago psyllia. Blad en zaden eetbaar Winterwortel# White Belgian (wit), oud ras Winterwortel# Lobbicher gele (geel), oud rasWinterwortel# Flakkee (oranje) Witlof#% MiddelvroegWitte kool# Brunswijker - nog 10 zadenWitte kool# Ras onbekendWitte kool#% Roem van Enkhuizen. Snelgroeiende zware kool, barstgevoelig IJsbergsla# Great Lakes 118 Vaste groenteplantenAardaker* de knolletjes zijn eetbaar, klimplant Aardkastanje, Franse* Bloedzuring* Bosaardbei White delight (wit bosaarbeitje)Broccoli*# nine star perennial (geelwitte broccoli) Echt lepelbladEeuwig moes# Thousand Head, vaste koolsoort Griekse alant* Oogst 2012, houdbaarheid zaad onduidelijk. Blad, bloem en wortel (inuline) eetbaarHertshoornweegbree* zowel gestoofd als rauw te eten Kleine pimpernel* In salade, komkommersmaak, niet koken (verliest smaak) Luzerne /Alfalfa Medicago sativa. Lees de contra-indicaties op pfaf.org Rabarber* Rarbarber uit zaad is nooit raszuiver, er kan groene of rode rabarber uit komenRankspinazie# Klimplant, schaduw, nog een paar zaden.Rapunzelklokje Blad en wortel in herfst rauw etenRucola, wilde*% In de sla of op de pizza - te klein om te tellenSilene vulgaris, synoniem silene inflate (blaassilene). # Zie omschrijving op pagina 4Suikerriet* Van het balkon, bij vorst binnen zetten Tamarillo Geschikt voor balkon en serre, oudere planten winterhard tot -3 grC Wilde Nepal spinazie* (achyranthes aspera) KruidenBasilicum# Grootbladig - nog 10 zadenBorage* Oftewel Komkommerkruid. Bloemen eetbaar, blad met mate Citroengras (Cymbopogon flexuosus) nog 3 zadenDaslook Vaste plant Dille* Hoogte 100 cm, zaait zichzelf uit Van 2014, niet bewaren, maar 1 jaar kiemkrachtig Dropplant* De bladeren kunnen als thee gebruikt, anijssmaak, vaste plant, sierwaardeJuffertje in’t groen* - zaden eetbaar, bv in de muesli, op brood of in de slaKamille, roomse* Voor in de theeKerriekruid*Maanzaad, blauw* Papaver somniferum, zaden eetbaarStevia*% Zoet, kamerplant of kas -- nog paar zaden Medicinale kruiden (spaarzaam gebruiken en alleen als je weet wat je doet)Knolzijdeplant Sint Janskruid* Niet samen met antidepressiva! Vaste plant.IJzerhard Verbena officinalisValeriaan BloemenAfrikaantje* Tagetes Orange -> laagAfrikaantje* Gele dubbele -> middelhoogAgeratum*% Oftewel mexicaantje/leverbalsem/donsbloem. Paarsblauw AlyssumBerenoor*% OranjeCroscosmia*% paar zadenDahlia Ann Breckenfelder (geel met rood), zaad.Duifkruid#%Goudsbloem* Calendula officinalis mix, hoog soortGoudsbloem* Calendula officinalis Fiesta Gitana, laag soortJudaspenning*% - nog 4 zadenKaardebol*%Kokardebloem#* MixedLupine Lupinus nanus Dwarf Pink Fairy. Eenjarig, bloeit langer dan gewone. Hoog 50 cmMargriet* wit, vast, snijbloem, werd 40 cm hoog in mijn tuin, werd overschaduwdMoederkruid* Kleine witte bloemetjes, bloeit in het voorjaar en begin zomer, snijbloemetjeOostindische kers* Tropaeoleum majus mix, voornamelijk oranje, bloemen en zaad eetbaarScheefbloem%Teunisbloem*% Vergeetmeniet*% hoogte 20 cm, bloeiend in het voorjaar tot half juni - paar zadenVingerhoedskruid*% Zinnia#%Zonnebloem* Herfstschoonheid -> naar keuze geel, lichtgeel,lichtbruin en/of stralenkrans, snijbloem.Zonnebloem* Helianthus annuus giganteus, geel Zonnebloem* donkerbruinZonnebloem* rood -- paar zaden Verder:(de oudere plaatjes zijn weggehaald ivm het overzicht, je kunt ze opvragen) Tegoedbon van 10 euro van zalando, geldig bij besteding van minimaal 60 euro. Geldig tot 15 juni. Geuroliebrander, oude gaatjespons, knuffels, muizen, groene plastic kikkers, mannetje, lush haarverzorging probeerdoosje, pardoespopje, headset Handgemaakte drakenknuffel (niet als speeltje voor een huisdier) Fossielen uit Teutoburgerwald, de fossielen zijn takjes en blaadjes Breitijdschrift Ik zoek: Andijvie, breedbladige zomerandijvie: graag plantjes ivm het wat latere tijdstip (normaal heb ik al veel eerder gezaaid).Aspergesla/stengelslaBerglook (Allium carinatum)Bladbroccoli of spigariello (Eng: Calabrese, Broccoli) (Brassica oleracea botrytis var Cymosa)Chayote (Sechium edule) oftewel citroenaardappel – vrucht of plant, het stekelige soort.Chinese yam (Dioscorea batatas)Courgette wit, uit een pakje ivm raszuiverheidDaslook-knolletjes (Allium ursinum)Egytpische spinazie oftewel jute of meloeki (Corchorus olitorius)Komkommer: struikkomkommer (potteelt)Kraailook Allium vinealeEchte kruisdistel / Veldmannentrouw (Eryngium campestre)Madeira vineMalva verticillata, kranskaasjeskruid. Bij voorkeur zaailing ivm de tijdMatrozensla Tradescantia ohiensisMaukaMeloen: ‘Far North’. Gekocht zaad.Meloen: ‘Golden Midget’. Gekocht zaad.Mergkool 'Jersey Tree' / 'Walking Stick Cabbage' / 'Asturian Tree Cabbage' Brassica oleracea var. Acephala / arborescentMoeslook (Allium oleraceum)Muisjeslook of kantig look (Allium angulosum)Pompoen Triple treat (raszuiver: handmatig bestoven of gekocht zaad), naaktzadig (ik zoek geen Lady Godiva)Patisson, uit een pakje ivm raszuiverheid, alle kleuren behalve geel.Raap / koolraap GoldballRadijs ‘green luobo’ (groene winterradijs)Roze Look Allium roseumSiberische knoflook (Allium obliquum)Slangenlook (Allium scorodoprasum)Tajerblad oftwel calalu / tannia (Xanthosoma brasilense) (schaduwplant, mag alleen in de zomer buiten)UllucoVlam Van De Vlakte (Bauhinia galpinii)Walstro / kruisbladWilde knoflook (Allium longicuspis)WinterdoperwtenZeebietjesZeekool - als plant, niet als zaad, want na een paar jaar steeds voor niets geprobeerd te hebben, geef ik het zaaien opEn alle bijzondere groentezaden die ik nog niet heb. Yakon/appelwortel: Morado=roodschillige variant (Polymnia sonchifolia , synoniem: Smallanthus sonchifolia ‘ Morado’)Stekje van reuzenaardbei (Gigantella) Maxim of van Russe GigantStekje van aalbes pink champagneStekje van de honingbes DuetStekje van de Kaki ‘Amerikaanse Permisson / Permisoen’ (2x ivm bestuiving)Stekje van ShallonfruitStekje van de patchoeliplantStekje van witte californische salie (gewone salie heb ik zelf)Bamboeplant die geschikt is om plantstokjes van te maken.Stekje van winterharde chrysant, anders dan ik al heb (ik heb donkerrood met geel).Rozemarijnplant(je)Spitskoolplantjes (die van mij kwamen niet op) Gezocht, anders dan zaden en stekjes:CloshesAnti-worteldoekVijverbakken/manden (vierkante bakken van plastic met gaatjes)Pan met kettingen om boven het vuur te hangenKlankschaalVogel-lokfluitje of andere instrumenten met dierengeluiden of natuurgeluidenKoelkast/vriezer thermometerMin-max thermometerKas thermometer en/of vochtigheidsmeterEdelstenenFimo kleiTuintijdschriften, niet ouder dan een paar jaar ivm allergie voor oud papier (onzichtbare schimmel), met name het blad stadstuinieren vind ik heel leuk.Voor mijn broer: bierviltjes uit het buitenland en bijzondere bierviltjes uit NederlandVoor mijn vader: postzegels uit Canada, Duitsland na 2008 (dus ook niet DDR / Deutsche Demokratische Republiek, alleen BDR), Nieuw Zeeland, Zweden na 2008, Finland na 2008, Noorwegen na 2011, Denemarken, China, Japan, Maleisie, Singapore, Hong Kong en oude zegels van voormalige Engelse en Frans KoloniesSchroeven,Keilbouten,Kleine gieter 2 a 3 liter met een smalle opening en lange tuit,Koevoet, TuinpalenBorderrolKuikengaasKuikengaas (van die 1cm grote vierkante ruitjes)BonenstokkenKlein vaasje Ik geef:groen= al opgestuurd, blauw = ligt klaarGemma: jaltomaat, citroengrasBerijl: Bieten geel+wit mengsel/ Boomspinazie / Mais Jade Green / Tatsoi / Citroengras / Kamille, roomse / eeuwig moes / Meloen Sugar baby -> is opgestuurd. Mexican sour gherkin (zaailingen) , knoflookbieslook miniplantje, citroenmelisseplantSuusP: Dahlia Ann Breckenfelder zaad / Goudsbloem Calendula officinalis Fiesta Gitana, laag soort / Sla Parella red , Gele courgette Athena Polka F1Este76R: De bietjes geel en wit / de romasla /aardaker /wilde nepal spinazie /aardkastagne / winterwortel geel en wit / twee soorten goudsbloemen. Opgestuurd.Goldfish: Mexican sour gherkin/muizenmeloen (Melothria Scabra) / Meloen Minnesota Midget / Jaltomato / Citroenkomkommer / bosaardbei " White delight" -> Is opgestuurd ananaskers en tomatilloAppelvrouw/Jet: jade green mais, van de golden pearls, van de chia en eventueel wat andijvie breedblad, nederlandse postzegel -> is opgestuurdCiska: witte margriet, boekje klassieke gebak receptenAngela: Lablab bonen, Mais groen, Bosaardbei White delight asperge erwt en lima bonenSils: Palmkool Nero di Toscane -> is opgestuurdSalempie: Golden pearls, Gele mini komkommer, Turkse spinazie, KerriekruidHenkg: evt nietsSimke: ?Jorieke: extra suiker (of zout, wc papier)Erny: plantjes kailanSalamandertje/Sander: 2 meloen minnesota midget zaaien.Cupcakeje:gele mini komkommer ( 3x als het zou kunnen), komkommer met wit vruchtvlees ( 3x als het zou kunnen)'muizen meloentje( 3x als het zou kunnen), paprika plantjes ( maakt niet uit welke kleur)'doperwtBouwvrouwe: Golden pearls, Mais Jade Green, Mexican sour gherkin / muizenmeloen, Sla Parella red, Tatsoi Ik krijg: groen = al ontvangenGemma: stekje aalbes pink champagne, aardbei MaximaBerijl: Geitenvel, geitenmelkzeepjeSuusP: patisson Custard white, courgetteplantjeEste76R: aspergette en daslook als ze goed opkomen, en misschien Mergkool 'Jersey Tree'Goldfish: Aardbei Maxima, indien het de gigantella is. En 5 kweekpotten 11 liter en 2x 65l speciekuipen.Appelvrouw/Jet: Stekelige chayote, bedrag postzegel, boek kippenSimke: fimo kleiCiska: gewortelde stek van geurende roze Engelse roos "Strawberry Hill" (David Austin)Angela: Courgette Black Beauty. Flacon handzeep? Tijdschrift moestuinieren.Sils: Amethist steentjesJorieke: rozemarijnplant, plantje rapunzelklokje, boek hobbydieren, Malva verticillata misschienSalempie: 2 patisson patina plantjes -> was afwezigHenkg: zonnedauwErny: nietsSander: 2 edities stadstuinierenCupcakeje: postzegels Canada en fimoBouwvrouwe: rozemarijnplant, wat magnoliabloemen, over een paar jaar ulluco, evt bamboestokjes, evt bamboeplant. Latere ruilen:Yuras: ik krijg in de herfst een aflegger van kruisbes mucurines (of malahit, volgens sommige bronnen is die hetzelfde)Kim: ik krijg ostara, voor zover het lukt (sept)Bouwvrouwe: ik krijg over een paar jaar ullucoCiska: Ik geef: boekjes klassieke gebak recepten, liefst met fruit, andere klassieke recepten kan ook Ik krijg: stekjes van 2 geurende klimrozen. Indy: Ik geef: stekje heiligenbloem 3 mei 2015 aangepast door Gast Quote
berijl Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 gaat het hier om zaadjes kibas, of kan je er ook plantjes "van maken" Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Kibas Geplaatst: 12 februari 2015 Auteur Geplaatst: 12 februari 2015 Ik moet erg om mijn energie denken ivm de ziekte van Lyme, maar voor jou wil een wel wat plantjes opkweken, omdat ik begrijp dat je zelf niet zaait. Laat dan het liefst voor zaterdag weten wat je wilt hebben en hoeveel, want ik krijg zaterdag hulp met het zaaien en alles er omheen. Quote
berijl Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 ohwjeetje, wat ellendig van de lyme Ik pb je zo wel even, we komen er vast en zeker wel uit! Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
appelvrouw Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Kibas ik zou graag in ruil van 4 planten enkele zaden willen, en als het kan een Nederland postzegel( ik betaal je die later wel terug) want ik wil de mais graag vroeg zaaien, veel vroeger dan 2 mei dus het zou fijn zijn als je het op wilt sturen.Als het akkoord is met jou dan graag wat zaden van de jade green mais, van de golden pearls, van de chia en eventueel wat andijvie breedblad, als dat niet overvraagd is. De Chayotes liggen nu ( behalve eentje waar ik zelf mee ga kweken) donker en fris, zal ik hem alvast wat lichter voor je leggen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simke Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Ik kan je fimo klei bieden ik heb nog nieuwe verpaking liggen. En doe er niets mee. Pb mij maar voor de kleur nummers. Quote
Kibas Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Geplaatst: 13 februari 2015 Appelvrouw, is prima, pb je adres maar. Ik kan voor ieder die wil de zaden opsturen. Ik doe dat het liefst tegelijkertijd, dat is maar een keer naar de brievenbus gaan, dus dat bespaart weer energie. Dus ieder die iets opgestuurd wil hebben, Kan dat tussen nu en binnekort aangeven (ja lekker vaag, dat wel) Simke, fijn! Ik pb je binnenkort, mijn computer doet het even niet en op dit ding waar ik nu op werk kan ik niet. Zo goed uit de voeten. Zoals je ook ziet aan de fouten in de tekst, die ik niet meer weg krijg, eigenwijs ding. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Prima, fijn Kibas..laat maar weten als je gaat versturen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 13 februari 2015 Auteur Geplaatst: 13 februari 2015 Ik denk dat ik nog een week wacht met versturen om te kijken of ik meer moet versturen en dan stuur ik het op. Het is inderdaad fijn als je de chayote alvast in het licht zet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Dat doe ik Kibas.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 14 februari 2015 Auteur Geplaatst: 14 februari 2015 Toegevoegd:Aangeboden: Okra, Courgette groen, Haverwortel oftewel Paarse morgenster en Rankspinazie Quote
Kibas Geplaatst: 15 februari 2015 Auteur Geplaatst: 15 februari 2015 Weer toevoegingen: Ook gevraagd:- Vijverbakken/manden, van die plastic dingen met gaatjes er in. - Malva verticillata, kranskaasjeskruid. Bij voorkeur zaailing ivm de tijd. Ook aangeboden:Kalebas, Amaranth, Blauw maanzaad, Valeriaan, Mariadistel. En een plant die 60 cm hoog wordt met bloemen die lijken op edelweiss, weet iemand de naam? Je kunt ze als snijbloemen gebruiken. Ik kan de tatsoi niet vinden op dit moment. Gelukkig is er nog genoeg tijd tot mei, maar ik kan niet garanderen dat ik het nog vind. Ik heb of had heel veel tatsoi zaden, maar ja, als het ergens verloren is..... Edit:Ik heb ook een paar saffloer zaden, Carthamus tinctorius. Gekregen als extra zaad in 2014 bij een bestelling. Is een distel. Bloemblaadjes worden gebruikt als smaakarme saffraan (en soms frauduleus verkocht als saffraan). De zaden kun je roosteren en bevatten veel omega 6 en 9. Uit onderzoek blijkt dat het een goed middel is bij diabetes. Niet gebruiken bij zwangerschap. Je moet ze op een warme plek telen als je het zaad wilt oogsten, alleen dan rijpen zaden af. Je moet voorzichtig zijn bij onderdrukte immuniteit....en daarom moet ik ze helaas doorgeven, ik had het heel graag zelf geteeld! Maar lyme onderdrukt de afweer, dus jammer voor mij. Edit2:Ik heb ook een paar zaden van Echt lepelblad, Cochlearia officinalis. Vergeten groente. Vaste plant. Kruisbloemige,vormt rozet. Rode lijst, moeras en brak water. Zout toevoegen. Niet bij overgevoeligheid voor thiocyanaatglycosiden. Hoogte 15cm, afstand 10 cm. Pittige smaak als waterkers. Rauw bitter, gekookt wat minder bitter. Quote
Esthe76r Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Hey kibas, mag ik misschien de mergkool jersey tree nog bij de andere spulletjes?? mijn dochter heet Jersey. Das wel leuk dan.... Quote
Kibas Geplaatst: 18 februari 2015 Auteur Geplaatst: 18 februari 2015 Helaas, die zoek ik in plaats van dat ik die aanbied. Quote
Kibas Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Geplaatst: 20 februari 2015 Toegevoegd: Geuroliebrander, oude gaatjespons, knuffels, muizen, groene plastic kikkers, mannetje, lush haarverzorging probeerdoosje, pardoespopje (cardridge is weg) : Handgemaakte drakenknuffel (niet als speeltje voor een huisdier): Fossielen uit Teutoburgerwald: takjes en, blaadjes: Quote
Ciska Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Ik zag dat je witte margrieten in de aanbieding had?Dan heb ik daar wel belangstelling voor. Groetjes cis Quote
Kibas Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Geplaatst: 20 februari 2015 Ja klopt, ik noteer de zaden voor je. Wil je nog andere zaden? Quote
Kibas Geplaatst: 21 februari 2015 Auteur Geplaatst: 21 februari 2015 Voor 6 mensen heb ik de enveloppen met zaden nu klaar liggen: Quote
Goldfish Geplaatst: 21 februari 2015 Geplaatst: 21 februari 2015 Ziet er mooi uit! De spanning stijgt bij één van de zes....... Quote
Kibas Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Geplaatst: 22 februari 2015 Jouw envelope ligt al klaar om gepost te worden. Gezien de postbezorging zul je het waarschijnlijk dinsdag krijgen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Kibas mag ik van jou: Lablab bonenMais, groenveldsla Ik moet even in mijn zaden doos kijken of er iets in zit van jou verlanglijstje.Of misschien staat er iets op mijn lijst wat je wil hebben? Quote
Kibas Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Geplaatst: 22 februari 2015 Ik zie niets op je lijstje staan wat ik op dit moment zou willen hebben. Ik zet de zaden voor jou bij mijn ruillijst en dan zien we wel of je iets voor me in ruil terug hebt of niet. Je krijgt de zaden in ieder geval. Quote
Kibas Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Geplaatst: 22 februari 2015 Nieuw toegevoegd:Emmergraan oftewel tweekoorn (triticum dicoccum), een oud graangewas met heel weinig gluten. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Kibas mag ik van jou: Lablab bonenMais, groenveldsla Ik moet even in mijn zaden doos kijken of er iets in zit van jou verlanglijstje.Of misschien staat er iets op mijn lijst wat je wil hebben? Ik had nog even gekeken in mijn zadendoos maar er zit zo niets tussen van je verlanglijstje. Ik dacht dat ik die Goldball had maar is een andere soort.Maar ik hou het nog in de gaten misschien vind ik nog iets.De veldsla mag er trouwens af ik kwam nog een open zakje tegen. Quote
Goldfish Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 De zaden met een creatieve Fokke & Sukke verpakking zijn in goede orde gearriveerd! Thanks. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.