Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijst Kibas mei 2015


Kibas

Aanbevolen berichten

Let op: zaterdag 21 februari sta ik op een ruilbeurs. Ik geef vaak ook wel zaad weg. De lijst zal na 21 februari dus korter zijn. Waarschijnlijk sta ik ook 21 maart op een ruilbeurs.

 

Ik kan voor ieder die wil de zaden opsturen, zodat je eerder kunt beginnen met zaaien. Ik doe dat het liefst voor meerdere mensen tegelijkertijd, dat hoef ik maar één keer naar de brievenbus te gaan, dat bespaart weer energie. Dus ieder die iets opgestuurd wil hebben, kan dat tussen nu en binnenkort aangeven (ja lekker vaag, dat wel)

 

*= zelf biologisch gekweekt

#= gekocht zaad

%= kiemkracht kan niet gegarandeerd worden. Ik hoef er uiteraard niets voor in ruil.

 

Ik heb:

 

Eenjarige groenteplanten

Ananaskers* Physalis. Vruchten zijn lang houdbaar

Amaranth Gekregen van iemand, ik weet niet welk soort

Andijvie# Breedblad Volhardt winter. Kan tot -16 grC

Asperge, wit* Zaad

Asperge-erwt* Klaversoort! Peulen jong eetbaar

Aubergine Voor de kas

Bieten geel# Burpee’s golden, “rode bietjes in het geel”

Bieten geel+wit* Mengsel van zaden, vooral gele bieten, nog niet getest op kiemkracht

Bieten rood# Cylindra: langwerpig

Bloemkool# Winterbloemkool: walcheren winter

Bloemkool#% Alpha

Boomspinazie Oftewel Magenta melde

Boon, droog* Kievitsboon oftewel borlottiboon, een bruine stokboon (Phaseolus vulgaris)

Boon, droog* Heligboontje/soldatenboontje, een witte stokboon (Phaseolus vulgaris)

Boon, droog* Lima: reuzeboon

Boon, stok# Cobra

Boerenkool# Late Herfst

Bosaardbei White delight

Broccoli# Autumn Spear (groen)

Broccoli# Premium Crop (groen)

Broccoli# Summer Purple (paars)

Chia

Chinese kool# Granaat

Courgette# Gele courgette Athena Polka F1

Courgette* Groen, zeer waarschijnlijk Costata romanesco. Ik ben nu bezig met een kiemproef.

Doperwt #* Mechelse Groene oftewel Mechelse krombek, hoogte 150cm (Pisum sativum)

Emmergraan oftewel tweekoorn (triticum dicoccum), een oud graangewas met heel weinig gluten.

Golden pearls* Besjes zijn eetbaar als ze oranje-geel zijn, ook geschikt voor compote

Groenlof* Pan di Zucchero 25 zaden

Grote Klis Penwortel wordt in Azie gegeten, ook jong blad, takjes en merg bloemstengel eetbaar - nog 6 zaden

Haverwortel* Oftewel Paarse morgenster, paar zaden

Jaltomaat.

Kalebas% vogelhuisjes kalebas

Kalebas onbekend soort

Komkommer# Delikatess, voor de kas

Komkommer# Bullet, voor de kas

Komkommer* Gele mini komkommer (citroenkomkommer), buitenteelt kan, geschikt voor pot

Komkommer* Ras onbekend, gebruikelijk groen kassoort

Komkommer* Ras onbekend, moet geschild, heel wit vruchtvlees, andere smaak dan normaal

Komkommer Miniature White. Klein ovale witte snackkomkommers

Koolrabi# Delikatess Witte

Kousenband Italia dell’Occhio

Kousenband ras onbekend, voor de kas

Lablab bonen Oftewel valbonen, pois du val (Dolichos lablab), klimmer met mooie bloemen

Mais, groen* Jade Green, vroeger dan gewone mais -> geen kruisbestuiving met voedermais

Mariadistel* Hele plant eetbaar, zaden bewezen medicinaal mbt lever en ontgifting

Meloen Sugar baby, klein tot middelgrote watermeloen, bij voorkeur kas

Meloen Minnesota midget, kan buiten de kas op een warme plek, liever in de kas

Mexican sour gherkin / muizenmeloen* klimmer, wilde minikomkommer

Mizuna Een lid van de koolfamilie, het blad wordt gegeten

Nieuwzeelandse spinazie* Is geen spinazie, krijgt een groeispurt in de herfst, dus geschikt als nateelt

Okra# Voor de kas

Olijfkomkommer* Forse klimmer, jong eten rauw of gekookt of oudere om te vullen

Paksoi# Kanton

Palmkool # Nero di Toscane - nog 1 portie

Paprika* rode punt

Paprika* grote gele punt

Paprika* geel-rood

Paprika#% California wonder

Peper* Little Elf, scovillewaarde 30.000, niet raszuiver, ook geschikt voor balkon of binnen

Peper* Big jim. De scherpte is nauwelijks tot niet te proeven, lijkt meer een groene paprika - nog 6 zaden

Peper* Cayenne Ring of fire. Scherp - nog 9 zaden

Pastinaak

Peterseliewortel%

Peul #* Vroege Hendriks

Pompoen Grijsblauw, aparte vorm, niet te zoet, lang houdbaar, groot, soort mij onbekend

Pompoen Sweet dumpling. Groen-wit gestreept met zoet oranje vruchtvlees - nog 7 zaden

Quinoa Oftwel rijstmelde

Raapstelen#

Radijs# French breakfast (lang)

Radijs# Hailstone

Radijs# Cherry belle

Radijs# Riesenbutter (grote ronde radijs)

Radijssla# Gekweekt om het blad. Rauw of kort gestooft

Roodlof#

Saffloer#, paar zaden, Carthamus tinctorius. Bloemblaadjes en zaden eetbaar. Moet op een warme plek.

Savooiekool# Soort is mij onbekend

Silene inflata Oftewel Silenesla, Stridolo of Sclupit. Voor de bloei blad, wortels en scheuten gekookt

Sla#% Gele Gotte, steeksla, klein kropje, vroeg, in mei al te oogsten

Sla#% Winter Crop/artic King, kan tot -10 grC, ideaal voor nateelt, komt matig op

Sla# Parella red, kan tot -10 grC, ideaal voor nateelt, komt goed op

Sla#% Romasla (is een bindsla)

Snij-andijvie* Bianca riccia da taglio, krullend

Snijbiet* Lucillis

Snijsla*

Spitskool# Offenham

Spitskool#% Cape Horn F1

Spruitkool#* Groninger

Tatsoi* Brassica Narinosa. Groeit ook in de winter (traag) door, in voorjaar kans op schieten.

Tomatillo* Purple: paarse kleur

Tsoi sim* Mix. Bloemen en blad eetbaar

Tuinraap/meiraap# Ronde witte roodkop

Tuinmelde#* Rode

Turkse spinazie Is een kropvormende spinazie

Veldsla

Vlozaad Plantago psyllia. Blad en zaden eetbaar

Winterwortel# White Belgian (wit), oud ras

Winterwortel# Lobbicher gele (geel), oud ras

Winterwortel# Flakkee (oranje)

Witlof#% Middelvroeg

Witte kool# Brunswijker - nog 10 zaden

Witte kool# Ras onbekend

Witte kool#% Roem van Enkhuizen. Snelgroeiende zware kool, barstgevoelig

IJsbergsla# Great Lakes 118

 

Vaste groenteplanten

Aardaker* de knolletjes zijn eetbaar, klimplant

Aardkastanje, Franse*

Bloedzuring*

Bosaardbei White delight (wit bosaarbeitje)

Broccoli*# nine star perennial (geelwitte broccoli)

Echt lepelblad

Eeuwig moes# Thousand Head, vaste koolsoort

Griekse alant* Oogst 2012, houdbaarheid zaad onduidelijk. Blad, bloem en wortel (inuline) eetbaar

Hertshoornweegbree* zowel gestoofd als rauw te eten

Kleine pimpernel* In salade, komkommersmaak, niet koken (verliest smaak)

Luzerne /Alfalfa Medicago sativa. Lees de contra-indicaties op pfaf.org

Rabarber* Rarbarber uit zaad is nooit raszuiver, er kan groene of rode rabarber uit komen

Rankspinazie# Klimplant, schaduw, nog een paar zaden.

Rapunzelklokje Blad en wortel in herfst rauw eten

Rucola, wilde*% In de sla of op de pizza - te klein om te tellen

Silene vulgaris, synoniem silene inflate (blaassilene). # Zie omschrijving op pagina 4

Suikerriet* Van het balkon, bij vorst binnen zetten

Tamarillo Geschikt voor balkon en serre, oudere planten winterhard tot -3 grC

Wilde Nepal spinazie* (achyranthes aspera)

 

Kruiden

Basilicum# Grootbladig - nog 10 zaden

Borage* Oftewel Komkommerkruid. Bloemen eetbaar, blad met mate

Citroengras (Cymbopogon flexuosus) nog 3 zaden

Daslook Vaste plant

Dille* Hoogte 100 cm, zaait zichzelf uit Van 2014, niet bewaren, maar 1 jaar kiemkrachtig

Dropplant* De bladeren kunnen als thee gebruikt, anijssmaak, vaste plant, sierwaarde

Juffertje in’t groen* - zaden eetbaar, bv in de muesli, op brood of in de sla

Kamille, roomse* Voor in de thee

Kerriekruid*

Maanzaad, blauw* Papaver somniferum, zaden eetbaar

Stevia*% Zoet, kamerplant of kas -- nog paar zaden

 

Medicinale kruiden (spaarzaam gebruiken en alleen als je weet wat je doet)

Knolzijdeplant

Sint Janskruid* Niet samen met antidepressiva! Vaste plant.

IJzerhard Verbena officinalis

Valeriaan

 

Bloemen

Afrikaantje* Tagetes Orange -> laag

Afrikaantje* Gele dubbele -> middelhoog

Ageratum*% Oftewel mexicaantje/leverbalsem/donsbloem. Paarsblauw

Alyssum

Berenoor*% Oranje

Croscosmia*% paar zaden

Dahlia Ann Breckenfelder (geel met rood), zaad.

Duifkruid#%

Goudsbloem* Calendula officinalis mix, hoog soort

Goudsbloem* Calendula officinalis Fiesta Gitana, laag soort

Judaspenning*% - nog 4 zaden

Kaardebol*%

Kokardebloem#* Mixed

Lupine Lupinus nanus Dwarf Pink Fairy. Eenjarig, bloeit langer dan gewone. Hoog 50 cm

Margriet* wit, vast, snijbloem, werd 40 cm hoog in mijn tuin, werd overschaduwd

Moederkruid* Kleine witte bloemetjes, bloeit in het voorjaar en begin zomer, snijbloemetje

Oostindische kers* Tropaeoleum majus mix, voornamelijk oranje, bloemen en zaad eetbaar

Scheefbloem%

Teunisbloem*%

Vergeetmeniet*% hoogte 20 cm, bloeiend in het voorjaar tot half juni - paar zaden

Vingerhoedskruid*%

Zinnia#%

Zonnebloem* Herfstschoonheid -> naar keuze geel, lichtgeel,lichtbruin en/of stralenkrans, snijbloem.

Zonnebloem* Helianthus annuus giganteus, geel

Zonnebloem* donkerbruin

Zonnebloem* rood -- paar zaden

 

Verder:

(de oudere plaatjes zijn weggehaald ivm het overzicht, je kunt ze opvragen)

 

Tegoedbon van 10 euro van zalando, geldig bij besteding van minimaal 60 euro. Geldig tot 15 juni.

 

Geuroliebrander, oude gaatjespons, knuffels, muizen, groene plastic kikkers, mannetje, lush haarverzorging probeerdoosje, pardoespopje, headset

 

Handgemaakte drakenknuffel (niet als speeltje voor een huisdier)

 

Fossielen uit Teutoburgerwald, de fossielen zijn takjes en blaadjes

 

Breitijdschrift

 

 

Ik zoek:

 

Andijvie, breedbladige zomerandijvie: graag plantjes ivm het wat latere tijdstip (normaal heb ik al veel eerder gezaaid).

Aspergesla/stengelsla

Berglook (Allium carinatum)

Bladbroccoli of spigariello (Eng: Calabrese, Broccoli) (Brassica oleracea botrytis var Cymosa)

Chayote (Sechium edule) oftewel citroenaardappel – vrucht of plant, het stekelige soort.

Chinese yam (Dioscorea batatas)

Courgette wit, uit een pakje ivm raszuiverheid

Daslook-knolletjes (Allium ursinum)

Egytpische spinazie oftewel jute of meloeki (Corchorus olitorius)

Komkommer: struikkomkommer (potteelt)

Kraailook Allium vineale

Echte kruisdistel / Veldmannentrouw (Eryngium campestre)

Madeira vine

Malva verticillata, kranskaasjeskruid. Bij voorkeur zaailing ivm de tijd

Matrozensla Tradescantia ohiensis

Mauka

Meloen: ‘Far North’. Gekocht zaad.

Meloen: ‘Golden Midget’. Gekocht zaad.

Mergkool 'Jersey Tree' / 'Walking Stick Cabbage' / 'Asturian Tree Cabbage' Brassica oleracea var. Acephala / arborescent

Moeslook (Allium oleraceum)

Muisjeslook of kantig look (Allium angulosum)

Pompoen Triple treat (raszuiver: handmatig bestoven of gekocht zaad), naaktzadig (ik zoek geen Lady Godiva)

Patisson, uit een pakje ivm raszuiverheid, alle kleuren behalve geel.

Raap / koolraap Goldball

Radijs ‘green luobo’ (groene winterradijs)

Roze Look Allium roseum

Siberische knoflook (Allium obliquum)

Slangenlook (Allium scorodoprasum)

Tajerblad oftwel calalu / tannia (Xanthosoma brasilense) (schaduwplant, mag alleen in de zomer buiten)

Ulluco

Vlam Van De Vlakte (Bauhinia galpinii)

Walstro / kruisblad

Wilde knoflook (Allium longicuspis)

Winterdoperwten

Zeebietjes

Zeekool - als plant, niet als zaad, want na een paar jaar steeds voor niets geprobeerd te hebben, geef ik het zaaien op

En alle bijzondere groentezaden die ik nog niet heb.

 

 

Yakon/appelwortel: Morado=roodschillige variant (Polymnia sonchifolia , synoniem: Smallanthus sonchifolia ‘ Morado’)

Stekje van reuzenaardbei (Gigantella) Maxim of van Russe Gigant

Stekje van aalbes pink champagne

Stekje van de honingbes Duet

Stekje van de Kaki ‘Amerikaanse Permisson / Permisoen’ (2x ivm bestuiving)

Stekje van Shallonfruit

Stekje van de patchoeliplant

Stekje van witte californische salie (gewone salie heb ik zelf)

Bamboeplant die geschikt is om plantstokjes van te maken.

Stekje van winterharde chrysant, anders dan ik al heb (ik heb donkerrood met geel).

Rozemarijnplant(je)

Spitskoolplantjes (die van mij kwamen niet op)

 

Gezocht, anders dan zaden en stekjes:

Closhes

Anti-worteldoek

Vijverbakken/manden (vierkante bakken van plastic met gaatjes)

Pan met kettingen om boven het vuur te hangen

Klankschaal

Vogel-lokfluitje of andere instrumenten met dierengeluiden of natuurgeluiden

Koelkast/vriezer thermometer

Min-max thermometer

Kas thermometer en/of vochtigheidsmeter

Edelstenen

Fimo klei

Tuintijdschriften, niet ouder dan een paar jaar ivm allergie voor oud papier (onzichtbare schimmel), met name het blad

stadstuinieren vind ik heel leuk.

Voor mijn broer: bierviltjes uit het buitenland en bijzondere bierviltjes uit Nederland

Voor mijn vader: postzegels uit Canada, Duitsland na 2008 (dus ook niet DDR / Deutsche

Demokratische Republiek, alleen BDR), Nieuw Zeeland, Zweden na 2008, Finland na 2008, Noorwegen na 2011,

Denemarken, China, Japan, Maleisie, Singapore, Hong Kong en oude zegels van voormalige Engelse en Frans

Kolonies

Schroeven,

Keilbouten,

Kleine gieter 2 a 3 liter met een smalle opening en lange tuit,

Koevoet,

Tuinpalen

Borderrol

Kuikengaas

Kuikengaas (van die 1cm grote vierkante ruitjes)

Bonenstokken

Klein vaasje

 

Ik geef:groen= al opgestuurd, blauw = ligt klaar

Gemma: jaltomaat, citroengras

Berijl: Bieten geel+wit mengsel/ Boomspinazie / Mais Jade Green / Tatsoi / Citroengras / Kamille, roomse / eeuwig moes / Meloen Sugar baby -> is opgestuurd. Mexican sour gherkin (zaailingen) , knoflookbieslook miniplantje, citroenmelisseplant

SuusP: Dahlia Ann Breckenfelder zaad / Goudsbloem Calendula officinalis Fiesta Gitana, laag soort / Sla Parella red , Gele courgette Athena Polka F1

Este76R: De bietjes geel en wit / de romasla /aardaker /wilde nepal spinazie /aardkastagne / winterwortel geel en wit / twee soorten goudsbloemen. Opgestuurd.

Goldfish: Mexican sour gherkin/muizenmeloen (Melothria Scabra) / Meloen Minnesota Midget / Jaltomato / Citroenkomkommer / bosaardbei " White delight" -> Is opgestuurd ananaskers en tomatillo

Appelvrouw/Jet: jade green mais, van de golden pearls, van de chia en eventueel wat andijvie breedblad, nederlandse postzegel -> is opgestuurd

Ciska: witte margriet, boekje klassieke gebak recepten

Angela: Lablab bonen, Mais groen, Bosaardbei White delight asperge erwt en lima bonen

Sils: Palmkool Nero di Toscane -> is opgestuurd

Salempie: Golden pearls, Gele mini komkommer, Turkse spinazie, Kerriekruid

Henkg: evt niets

Simke: ?

Jorieke: extra suiker (of zout, wc papier)

Erny: plantjes kailan

Salamandertje/Sander: 2 meloen minnesota midget zaaien.

Cupcakeje:gele mini komkommer ( 3x als het zou kunnen), komkommer met wit vruchtvlees ( 3x als het zou kunnen)'muizen meloentje( 3x als het zou kunnen), paprika plantjes ( maakt niet uit welke kleur)'doperwt

Bouwvrouwe: Golden pearls, Mais Jade Green, Mexican sour gherkin / muizenmeloen, Sla Parella red, Tatsoi

 

Ik krijg: groen = al ontvangen

Gemma: stekje aalbes pink champagne, aardbei Maxima

Berijl: Geitenvel, geitenmelkzeepje

SuusP: patisson Custard white, courgetteplantje

Este76R: aspergette en daslook als ze goed opkomen, en misschien Mergkool 'Jersey Tree'

Goldfish: Aardbei Maxima, indien het de gigantella is. En 5 kweekpotten 11 liter en 2x 65l speciekuipen.

Appelvrouw/Jet: Stekelige chayote, bedrag postzegel, boek kippen

Simke: fimo klei

Ciska: gewortelde stek van geurende roze Engelse roos "Strawberry Hill" (David Austin)

Angela: Courgette Black Beauty. Flacon handzeep? Tijdschrift moestuinieren.

Sils: Amethist steentjes

Jorieke: rozemarijnplant, plantje rapunzelklokje, boek hobbydieren, Malva verticillata misschien

Salempie: 2 patisson patina plantjes -> was afwezig

Henkg: zonnedauw

Erny: niets

Sander: 2 edities stadstuinieren

Cupcakeje: postzegels Canada en fimo

Bouwvrouwe: rozemarijnplant, wat magnoliabloemen, over een paar jaar ulluco, evt bamboestokjes, evt bamboeplant.

 

Latere ruilen:

Yuras: ik krijg in de herfst een aflegger van kruisbes mucurines (of malahit, volgens sommige bronnen is die hetzelfde)

Kim: ik krijg ostara, voor zover het lukt (sept)

Bouwvrouwe: ik krijg over een paar jaar ulluco

Ciska: Ik geef: boekjes klassieke gebak recepten, liefst met fruit, andere klassieke recepten kan ook Ik krijg: stekjes van 2 geurende klimrozen.

Indy: Ik geef: stekje heiligenbloem

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet erg om mijn energie denken ivm de ziekte van Lyme, maar voor jou wil een wel wat plantjes opkweken, omdat ik begrijp dat je zelf niet zaait. Laat dan het liefst voor zaterdag weten wat je wilt hebben en hoeveel, want ik krijg zaterdag hulp met het zaaien en alles er omheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohwjeetje, wat ellendig van de lyme Ik pb je zo wel even, we komen er vast en zeker wel uit!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kibas ik zou graag in ruil van 4 planten enkele zaden willen, en als het kan een Nederland postzegel( ik betaal je die later wel terug) want ik wil de mais graag vroeg zaaien, veel vroeger dan 2 mei dus het zou fijn zijn als je het op wilt sturen.

Als het akkoord is met jou dan graag wat zaden van de jade green mais, van de golden pearls, van de chia en eventueel wat andijvie breedblad, als dat niet overvraagd is.

 

De Chayotes liggen nu ( behalve eentje waar ik zelf mee ga kweken) donker en fris, zal ik hem alvast wat lichter voor je leggen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw, is prima, pb je adres maar.

 

Ik kan voor ieder die wil de zaden opsturen. Ik doe dat het liefst tegelijkertijd, dat is maar een keer naar de brievenbus gaan, dus dat bespaart weer energie. Dus ieder die iets opgestuurd wil hebben, Kan dat tussen nu en binnekort aangeven (ja lekker vaag, dat wel)

 

Simke, fijn! Ik pb je binnenkort, mijn computer doet het even niet en op dit ding waar ik nu op werk kan ik niet. Zo goed uit de voeten. Zoals je ook ziet aan de fouten in de tekst, die ik niet meer weg krijg, eigenwijs ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer toevoegingen:

 

Ook gevraagd:

- Vijverbakken/manden, van die plastic dingen met gaatjes er in.

- Malva verticillata, kranskaasjeskruid. Bij voorkeur zaailing ivm de tijd.

 

Ook aangeboden:

Kalebas, Amaranth, Blauw maanzaad, Valeriaan, Mariadistel.

En een plant die 60 cm hoog wordt met bloemen die lijken op edelweiss, weet iemand de naam? Je kunt ze als snijbloemen gebruiken.

 

Ik kan de tatsoi niet vinden op dit moment. Gelukkig is er nog genoeg tijd tot mei, maar ik kan niet garanderen dat ik het nog vind. Ik heb of had heel veel tatsoi zaden, maar ja, als het ergens verloren is.....

 

Edit:

Ik heb ook een paar saffloer zaden, Carthamus tinctorius. Gekregen als extra zaad in 2014 bij een bestelling. Is een distel. Bloemblaadjes worden gebruikt als smaakarme saffraan (en soms frauduleus verkocht als saffraan). De zaden kun je roosteren en bevatten veel omega 6 en 9. Uit onderzoek blijkt dat het een goed middel is bij diabetes. Niet gebruiken bij zwangerschap. Je moet ze op een warme plek telen als je het zaad wilt oogsten, alleen dan rijpen zaden af. Je moet voorzichtig zijn bij onderdrukte immuniteit....en daarom moet ik ze helaas doorgeven, ik had het heel graag zelf geteeld! Maar lyme onderdrukt de afweer, dus jammer voor mij.

 

Edit2:

Ik heb ook een paar zaden van Echt lepelblad, Cochlearia officinalis. Vergeten groente. Vaste plant. Kruisbloemige,vormt rozet. Rode lijst, moeras en brak water. Zout toevoegen. Niet bij overgevoeligheid voor thiocyanaatglycosiden. Hoogte 15cm, afstand 10 cm. Pittige smaak als waterkers. Rauw bitter, gekookt wat minder bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegevoegd:

Geuroliebrander, oude gaatjespons, knuffels, muizen, groene plastic kikkers, mannetje, lush haarverzorging probeerdoosje, pardoespopje (cardridge is weg) :

 

IMG605250141424423276.JPG

 

Handgemaakte drakenknuffel (niet als speeltje voor een huisdier):

 

IMG600470861424423234.JPG

 

Fossielen uit Teutoburgerwald: takjes en, blaadjes:

 

IMG604637321424423778.JPG

 

IMG604998131424423792.JPG

 

IMG604888751424423805.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kibas mag ik van jou:

 

Lablab bonen

Mais, groen

veldsla

 

Ik moet even in mijn zaden doos kijken of er iets in zit van jou verlanglijstje.

Of misschien staat er iets op mijn lijst wat je wil hebben?

 

 

Ik had nog even gekeken in mijn zadendoos maar er zit zo niets tussen van je verlanglijstje. Ik dacht dat ik die Goldball had maar is een andere soort.

Maar ik hou het nog in de gaten misschien vind ik nog iets.

De veldsla mag er trouwens af ik kwam nog een open zakje tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...