wilma2 Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 helaas zit mijn Conference peer vol met deze aandoening op het blad. ook zwart geworden blad is er. aan de onderkant zie je een verdikking bij de oranje vlekken wil graag weten wat dit is en wat er tegen te doen is.wie kan helpen dit op te lossen?Bij voorbaat dank dit is de onderkant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 http://www.fruitbomen.net/informatie/p/3/perenroest-herkennen-en-bestrijden/ Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted August 17, 2013 Author Share Posted August 17, 2013 bedankt Frank, is een pijnboom op 1 mtr afstand ook oorzaak van peerroest? er was een maand geleden erg veel stuifmeel van de buur boom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kromkommer Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 perenroest is een zwammetje, vandaar die verdikkingen aan de onderzijde van het blad. Juniperus in een straal van 1km zorgen voor dit fenomeen omdat de zwam daar in overwinterd. Ik heb ooit behandelt met een schimmeldodende sproeistof en het was veel minder. Sproeien is mijn ding niet dus zitten ze hier ook volop terug. De boom lijd er niet echt onder.Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts