Missmass Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Eergisteren heb ik een heerlijke pompoen gescoord bij iemand uit de buurt met een iets grotere moestuin dan ik! Ik heb er een heerlijke soep van gemaakt al zeg ik het zelf, hierbij de foto's en het recept. Ik kocht een pompoen van bijna 2 kilo. Deze heb ik ontdaan van de pitten en heb hem in blokjes gesneden. Ik heb niet de hele pompoen gebruikt, maar 3 kwart ervan. Ik maakte ondertussen een kippenbouillon (1 liter). Toen die aan de kook was, heb ik de stukken pompoen bij de bouillon gedaan. Ondertussen heb ik een uitje gefruit in een beetje boter en daaraan kerrie poeder toegevoegd. Ook dat voegde ik toe aan de pompoen in de bouillon. Ook knipte ik wat verse tijm en rozemarijn uit de tuin, en een vers pepertje en heb dat bij de bouillon gedaan. Toen de bouillon 20 minuten gekookt had, heb ik ook nog even 5 minuten 3 uitgeknepen teentjes knoflook mee laten koken. Toen alles 25 minuten gekookt had, heb ik het kookvocht en de pompoen gescheiden door het af te gieten en de bouillon op te vangen. DE pompoenmassa heb ik toen in de blender gedaan en helemaal fijn gepureerd. Nu giet je beetje bij beetje de bouillon weer bij de pompoenmassa in de blender en blend je net zo lang tot je de juiste dikte te pakken hebt. Ik had toevallig precies genoeg bouillon en heb alles op kunnen gebruiken! NU goed proeven, want het kan zijn dat je er wat zout bij wil doen. Als laatste net voor ik het opdiende heb ik nog een bekertje creme fraiche toegevoegd en voila! Een heerlijke pompoensoep! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 klinkt lekker! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 Ik heb alleen geen idee hoe deze pompoensoort heet, weet iemand dat? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Klinkt goed je recept.Het is de Uchiki Kuri, een lekker pompoentje. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts