Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even binnenvliegen

Feline

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik zal regelmatig even binnenvliegen om her en der wat info te verzamelen en wellicht ook wat advies in te winnen.

We hebben sinds maart een hectare voor onze paarden en een deel van het stuk grond is voor mijn moestuin. 20 jaar geleden heb ik er ook een op een moestuinencomplex gehad, een jaar of vijf, maar vond het water geven met de handpomp,, de ongunstige ligging t.o.v. het waterpunt en het sjouwen met liters water niet opwegen tegen het plezier dat ik ervan had. De combinatie met allerlei andere zaken viel me ook niet mee. dus na vijf jaar was het klaar.

Ook nu heb ik het druk, dat zal altijd wel zo blijven, maar ik geniet van het buiten zijn en heb het nodig om met mijn handen in de aarde te wroeten. Vanaf maart ben ik aan het moestuinieren geslagen, met wisselend succes. Ik houd van veel verschillende plantjes, kruiden, fruit, bloemen en alles wat rauw gegeten kan worden of gewokt. Dit seizoen heb ik eerst maar weer eens wat uitgeprobeerd en ben maar gewoon begonnen. Ik hoor tot die categorie, door schade en schande leren en wat dat betreft is dat dit jaar goed gelukt .

Meeldauw, aardappelziekte, aspergevlieg, wortelvlieg, slakken, aaltjes, rupsen, droogte en broei, ja hoor, ik heb het allemaal voorbij zien komen. De zandgrond is ook nog eens veel te schraal, dus de komende tijd is er werk aan de winkel. .

Tot de volgende keer!

Groetjes,

Feline

Welkom en je kan met de zoekfunctie van het forum op meeldauw, aardappelziekte, aspergevlieg, wortelvlieg, slakken, aaltjes, rupsen e.d. zoeken om te kijken of de oplossing van je probleem er tussen staat en anders de vragen stellen om je problemen in de hand te houden of geheel te voorkomen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Welkom Feline!

Ondanks het vele werk, klinkt het bijna idyllisch.... Veel plezier met leren, eh...je moestuin!! Komt goed, niet elk jaar zal er hetzelfde uitzien. Wat dit jaar mislukt kan volgend jaar een fantastische oogst opleveren!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 3 weeks later...