Mibo Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ik heb al een aantal keer gehad dat na het wecken een pot wel goed gesloten was, maar dat ik de deksel wel rond kan draaien. Kan dat kwaad? Voor de zekerheid heb ik ze maar snel open gemaakt en opgegeten. Alvast bedankt voor de raad, groeten, Mibo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 nou, ronddraaien betekent dat de afsluiting niet goed genoeg was en het rubber niet genoeg ingedruktslim dat je het meteen opat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Hoe oud zijn de weckpotten, miss zijn ze toe aan een nieuwe rubbere ring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibo Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Het waren splinternieuwe potten en elastieken. Het gekke is, ik had het potje waarvan de deksel draaide dit weekend in de ijskast gezet om het deze week op te eten. Vandaag merkte ik dat hij nu wel helemaal vast zit. Ik eet hem voor de zekerheid toch maar snel op, maar vreemd is het wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 aha, waren ze misschien nog heet toen je aan het deksel draaide? ze moeten wel eerst afkoelen want dan condenseert de waterdamp in de pot en daardoor ontstaat een onderdruk en daardoor duwt de buitenluchtdruk de deksel vast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibo Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Ja, ze waren wel afgekoeld, ik haal de klemmen er altijd pas de volgende dag af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 ok, dan toch een wekvautje helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Ik heb ook al een paar keer voor gehad dat het deksel er wel stevig op zit, maar dat het niet vastgezogen is.Het rubbertje zal niet goed gezeten hebben:)Je kan het opnieuwe verhitten... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibo Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Ja, dat kan natuurlijk ook! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts