Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Drainage in een pot

Recommended Posts

Hey

Ik heb op youtube een filmpje gevonden voor drainage in een pot.

Gewoon een koffiefilter onderaan de pot plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=LaUN9VF8VLU

Denk dat dit toch geen goede manier is of vergis ik mijn eigen?

Gaat dit ook met takken of moeten dit stenen zijn?

grtz

Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse

Jawel hoor, dat gaat wel. Beetje sonde van het koffiefilter, en dat vergaat natuurlijk heel snel. Gewoon zonder gaat het ook hoor

Wat ik wel doe, voor als ik geen dieren wil hebben die van daar de pot in komen, is een klein stukje /lapje van enkele cm2, vitrage op het drainagegat leggen. Werkt ook.

• 2 weeks later...

Ik doe dit sinds 2 jaar met goedkoop worteldoek van de Action. Hun worteldoek is boven gronds erg slecht, het kan amper tegen UV straling.. Maar ondergronds gaat het met gemak langer mee.

Zeker een aanrader voor een schoner terras

En daarnaast werkt het ook deels tegen schuilplaatsen van naaktslakken: Als er aarde wegspoelt ontstaan er kleine holtes bij je afwateringsgaten. Ik zie daar regelmatig kleine naaktslakjes (of pissenbedden) inzitten. Met worteldoek spoelt er niks weg en ontstaan dus ook niet die holtes waar ze in kunnen gaan. (Vergelijkbaar met wat Bit zegt)

• 1 month later...

Nu vraag ik mij af: wat zijn jullie tips betreffende de eetbare planten om binnen te planten. Als de temperatuur en vochtigheid ongeveer gelijk aan zachte zomer is (± overdag 24gr. nacht 18gr ) zou ik dan gewoon planten kunnen nemen welke anders in het voorjaar de grond in zouden gaan?