Leeloo Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Hallo, In maart ga ik witlof zaaien om ong in mei buiten te planten en zo wotels te krijgen. De wortels zou ik kunnen oogsten rond half augustus om een paar dagen te laten afsterven.Daarna het loof ong 2 cm boven de kop afsnijden om dan vanaf september de wortels op te zetten met aarde in een donkere bak (of emmer) Trekduur zou 4-5 weken zijn. Mijn vraag is of dit volledig klopt en of er hier iemand al ervaring mee heeft? Hoe lang gaan die wortels mee? Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lola Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar had wel pas dit topic gelezen.witlof-zonder-dekgrond-makkelijk-te-telen-wintergroente-t520.html?hilit=witlofMisschien heb je er wat aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeloo Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Hartelijk dank, deze link had ik niet gevonden, maar zoals steeds, weer zeer interessant. Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts