Geplaatst: 11 november 201312 j Dag Victorus, Kweeperen die binnenin bruin zijn zijn gewoon te laat geplukt. Waarschijnelijk dachten die mensen waar je ze van kreeg dat ze die moesten laten rijpen aan de boom. Die die je kocht in de winkel waren wel op het juiste tijdstip geplukt door de kweker. groetjes,
Geplaatst: 11 november 201312 j Kweeperen te laat geplukt? Maar ja je kan aan de buitenkant niet zien of ze te laat geplukt worden of niet! Ik heb kweeperen gehad die nog groen waren en al geel en beide waren al bruin van binnen. De mooie kweeperen die ik kocht hadden geen enkel bruin plekje van binnen.
Geplaatst: 11 november 201312 j Ik denk dat het een soort is.Heb dat nog nooit gehad.Vroeg of laat geplukt,geen bruine hart. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 11 november 201312 j Óf een combinatie natuurlijk! Maar bruin worden is een veel voorkomend probleem bij kweeperen, en daarom is vrij vroeg plukken raadzaam. Kweeperen rijpen heel goed na, en geuren heerlijk! Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 11 november 201312 j Vroeger plukte ik mijn kweevruchten als ze geel waren en werden ze snel bruin van binnen. Nu pluk ik ze altijd als ze groenig zijn en een vage verkleuring naar geel krijgen. Ze zijn niet meer binnenbruin, behalve als ik ze lang bewaar!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201312 j En een kweepeer gevonden,bij de toko.Ik ga het gewoon proberen,zaadjes in een pot,en kijken of het wat wordt.
Geplaatst: 23 november 201312 j Bij de turkenshop's verkopen ze ook. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 18 juni 201510 j Ik heb een kweepeer Vranja , gekocht in 2013 .Zowel in 2014 als dit jaar uitbundig gebloeid, alleen zie ik nergens peren.Oorzaak? wie weet t antwoord.
Geplaatst: 19 juni 201510 j hij is wel zelfbestuivend maar een ander erbij is betermisschien toch nog te jong of te koud tijdens de bloei?
Geplaatst: 21 juni 201510 j Dank voor je antwoord.Extra gekocht ivm zelfbestuiver.Geen plek voor een tweede
Geplaatst: 21 juni 201510 j kun je er geen takken van een bestuiver bij enten? (vraagje voor de kenners... de bestuiver enten op de takken van de vranja of op de eventuele onderstam ) (ik kan hier wel aan wat leskovacs takjes komen)
Geplaatst: 19 september 201510 j Even dit topic doorgenomen omdat ik ook graag een kweepeer zou willen zetten. Zijn er soorten die goed ziekte resistent zijn? Onze buren hebben er eentje staan met grote vruchten die zeer aromatisch ruiken, maar ze vinden het een moeilijke boom en de vruchten hebben veel zwarte spikkels.
Geplaatst: 20 september 201510 j als je er goed voor zorgt doen ze het allemaal wel goed, Robusta schijnt wat resistenter te zijn, over de smaak weet ik niets hier hebben we een portugal die doet het uitstekend en is lekker en de lescovacs van de tuinburen ookwe spuiten elk jaar een paar keer met zuiveringszout en wat zwavel tegen schurft, meeldauw nog niet gezienhier staan wat mogelijke ziekten en de remedie, die remedie kun je ook van te voren toepassen er zijn tegenwoordig ook patioboompjes, kun je verschillende soorten zetten, vranja bijvoorbeeld :linkje
Geplaatst: 20 september 201510 j Bedankt voor de info en de links. Kan je ook iets zeggen over de smaakverschillen tussen de rassen die je kent?
Geplaatst: 20 september 201510 j nee, sorry, die portugal vinden we lekker edit: Okke heeft wel wat smaakoordelen staan
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.