René Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Een tijdje terug heb ik op mijn moestuin een roodlof geoogst waarvan de wortel is blijven staan. Daar groeien nu nieuwe blaadjes uit en ik vraag me af of ik ook gewoon kan eten? En hoe zit dat met groenlof en met de wortel van witlof na de oogst? En kan je dan, in het voorjaar, ook de groene bladeren van de witlofplant (rauw) eten? Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Mijn roodlof had ook zij knollen zeg maar die kun je wel eten maar ik vond ze een beetje bitter en dus niet lekker.Ze hebben nogal veel witte nerven.De wortel van de witlof moet je inkuilen dat word dus de echte witlof.De groene bladeren van de witlof geef ik aan de cavia's, gegeten heb ik ze nog nooit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Dank voor de reactie!Mijn moestuin is best ver weg en ik zit er aan te denken een paar loofwortels in de achtertuin te zetten om zo af en toe eens een (bitter) blaadje te snijden om over bijvoorbeeld een boterham met kaas fijn te knippen Ik heb het idee dat dit moet kunnen. Het is toch allemaal paardenbloemachtig? Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 De wortels lopen wel uit maar of er ook echt flink blad aan komt weet ik niet daar krijgen ze hier de kans niet voor.De witlof wortelen die ik heb lopen zelfs uit zonder te planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Of de bladeren een beetje willen groeien weet in inderdaad nog niet. Ik ga het gewoon eens proberen Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts