appelsientje 60 Geplaatst: 11 november 2013 Geplaatst: 11 november 2013 Nu de tijd weer aankomt van de nachtvorst wil ik vragen of het beter is dat ik de potten waar ze in staan moet beschermen tegen de vorst.Ik heb Appel, blauwe bessen, framboos en taybes in kunststof potten die behoorlijk groot zijn.Kan er noppenfolie omheen doen als dat beter is. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Eveline68 Geplaatst: 11 november 2013 Geplaatst: 11 november 2013 Heb je niet ergens in de tuin een hoekje over, waar je alles lekker bij elkaar kan zetten.Liefst een beetje een droog of overdekte hoek want het water dat in de potten zit kan bevriezen.En aangezien we niet weten of de winter streng of minder streng worden hier in nederland. Quote
Thinkpad Geplaatst: 12 november 2013 Geplaatst: 12 november 2013 De blauwe bes en framboos staan hier altijd buiten zonder ook maar enige bescherming,gaat tot nu toe nog altijd goed.Op tijd gestopt zijn met bemesten is wel van belang, het gewas met op tijd beginnen met afharden. Quote
spike Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 nog beter is een donkere vorst vrije zolder Quote
Bit Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Sorry Spike. Ik wil je hier wel heftig tegenspreken. Dat soort planten hebben gewoon hun koudeperiode nodig : onze winter. Donker én te warm ( geen kou ) geeft vervroegd uitlopen ; té korte rustperiode ; té vroeg uitgelopen struiken geven ziekelijk en zwakke groei en dat zeker in een ruimte waar het te donker is. Quote
spike Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Brit ik ben het deze keer volledig met je eens!! Ik had niet de indruk dat het over planten struiken ,bomen ging ik dacht aan de vruchten. sorry Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.