Tabita Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Hey Iedereen, al mijn groenten zijn geoogst. Ik vraag me nu af wat ik moet doen om de grond volgend jaar opnieuw te gebruiken?Compost toevoegen? Afdekken tegen de vorst?En Wanneer moet ik compost of mest toevoegen? En waar kan ik dit halen (in België)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 hangt van je grond af denk ikklei: nu spittenzand: niet spittenveen/zavel: kies zelf maar eigen compost opbrengen is altijd goed nu, beschermt je rond tegen aanslempengekregen/gekochte compost met mate tenzij je zeker weet dat er niet teveel zouten in zitten of erger kalk: kan nu indien nodigkali: op de stukjes voor de knollen en de bollen volgens jaarandere mineralen alleen na grondonderzoek denk ik mest: oude mest kun je nu onderspitten of erop leggen, verse mest zou ik nog een half jaar laten liggen of composterenkunstmest: niet doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Ik heb een moestuinbak met potgrond voor groenten en fruit eigen compost heb ik niet, dus zal dit moeten kopen. Kalk, is dit nodig? Kan je hier te veel of te weinig van geven? mest: kunnen dit ook korrels uit de winkel zijn? Het is mijn eerste jaar, en heb geen plaats voor eigen compost/mest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 tsja, ben zelf geen mm expertje kunt er ook allen wat pgeloste koemestkorrels doorroeren, misschien een beetje compost van goede afkomst (buren, moestuiders?), en/of wat mineralen uit natuurlijke bron (ecostyle of zo) kalk lijkt me niet nodig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 Heb dit weekend compost van mijn grootmoeder kunnen meenemen en op mijn bak kunnen leggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts