tds Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Hallo, Normaalgezien worden uien in maart gezaaid.Onlangs las ik echter dat je dat ook in december reeds kan doen, zodat je uiteraard sneller, maar ook grotere ajuinen hebt. Ik heb een polytunnel serre waar ik ze in bakjes kan zaaien en op een tafel kan plaatsen, eventueel een beetje isolatie met bubbelplastiek ... .Maar goed, als het echt begint te vriezen zal dat niet veel uitmaken vrees ik ... .Of is het de bedoeling dat je die binnen in huis zaait?? Kan ik me moelijk voorstellen watn daar is het veel te warm... .(let op, dit gaat NIET over winterajuinen) Zijn er mensen die ervaring hebben met het zaaien van ajuinen in december? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 ja, maar ik houd ze niet goed tot de groei er lekker in komt, zaaien in maart geeft ook prima oogstals je echt een voorsprong wilt moet je twee jaar nemen: jaar 1 plantuitjes zaaien = vroeg oogsten zeg half junijaar 2 : die plantuitjes weer uitzetten en opkweken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Ik heb in oktober plantuitjes geplant...uit nieuwsgierigheid.Ben benieuwd of ze de winter overleven. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts