GTman Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Hallo allemaal, na een paar uurtjes in mijn VELT-boek gelezen te hebben en een zoektocht op internet heb ik een vraagje. Als je ecologisch wilt gaan tuinieren kun je voor een deel van de bemesting kiezen voor kruiden-aftreksels zoals brandnetel (stikstof) en smeerwortel (vooral kalium dacht ik). Is er ook een (on)kruid die veel fosfor bevat? als je hier een gier van maakt dat je ook echt fosfor bemesting kan doen? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 er zit relatief veel fosfaat in compost van (tuin-) bonen en algen die in het oppervlaktewater groeiendaar zou je compostthee van kunnen maken maar ik zou het als compost gebruikenbron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTman Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Dankje RobO, ik ga deze bron even doorlezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts