Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze middag was de garage eens leeg en ik keek naar de bakjes met uien, ajuin in Vlaanderen.

Alles was goed uitgenomen één bakje met rode ajuin, die waren allemaal uitgelopen, raar was dat want een ander bakje met dezelfde ajuin daarvan was er geen enkele uitgelopen. Ze stonden op hetzelfde schap in het donker.

IMG730179441388853163.JPG

Nu wist ik niet goed wat ermee aanvangen en ik heb ze dan maar opgepot.

IMG730299771388853186.JPG

Wordt dit iets of was het verloren moeite? Ik laat ze nu wel in de kas staan en als het echt gaat vriezen kunnen ze naar binnen in het tuinhuis.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Veel zin heeft het oppotten niet Willy. Het enige wat een tijd bruikbaar aan ze wordt als ze gaan groeien is het verse loof dat je in een salade zou kunnen gebruiken. Een ui is een tweejarige plant zoals je weet en daarom gaan er bloemstengels gevormd worden waardoor de uien zelf voor consumptie nog waardelozer gaan worden dan ze nu al zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Maar ze bloeien wél mooi hoor ( en echte insectentrekkers ). Ik doe hetzelfde met een enkele bol. zet ze op de tuin. En dat bloeit leuk later. Zaaien daarna zou ook nog kunnen van al dat zaad wat ze maken. Al zijn uien absoluut niet zaadvast dus voor echte ui-productie vrij waardeloos, maar wel weer leuk en ook weer lekker in salades.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...