Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Kijk, de planten die ik nu heb staan vormen echt een mooie pol: De blaadjes hebben ook een streepje, zoals de bonte gele van Geedee? In het weiland staat dan deze variant: Heeft geen streepje, groeit veel 'platter', en wint het dus ook niet van het gras en ander onkruid. Dat is niet de bedoeling, ik wil dat ze het gras verdringen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Dat doet die bonte gele wel hoor..groeit hier echt als onkruid..minder polvormend vind ik, maar slingert zich door het bos-stuk.Ondanks wat je met anderen afspreekt wil ik van geel en wit wel wat voor je afsteken. Is het eigenlijk nog gelukt met den bieten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Top Appelvrouw Ik heb een grote tuin, dus kan sowieso wel wat meer gebruiken. Dus mocht je nog plek en zin en tijd hebben om wat uit te spitten? De bietjes komen net boven de grond, ik heb ze goed koel staan zodat ze stevig opgroeien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Dat gaan we doen. Thanks voor de bietjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 Ik heb nog een aantal rozemarijn plantjes staan, 'gered' van de composthoop. Het zijn van die plantjes die je ook wel in de supermarkt koopt, ze waren zwaar verdroogd en door mijn ontzettende groene vingers groeien er alweer groene takjes aan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 Wie had er graag wat broedeieren willen hebben? Er waren er hier een paar die dachten dat ze er wat 'nodig' hadden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik dacht dat ook, maar ik vertrek liever met wat kippies... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 Ja, uitbroeden in mei is ook wel aardig laat. Dan zijn de kipjes pas na de winter volgroeid en moet je ze in de winter wat beter beschermen.De kipjes die hier nu lopen zijn in februari en begin maart uitgebroed, en lopen er nu zo bij: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ze zien er super uit! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 De haantjes wat minder hoor, die zijn nog zo lang zo plukkig Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Dan kan je dan wel goed zien welke haan en welke hen zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kim Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Hoi Jorieke, heb je toevallig nog een tijmmengelmoesje en een rozemarijntje over voor me? Ik kan in ruil zout of rijst voor je meebrengen, of als je iets anders dringend nodig/liever hebt? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Kim: is goed, ik zet ze voor je klaar. Rijst is goed! Bedankt alvast Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kim Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Rijst it is . Ow, Jorieke, ik zag in een ander topic dat je wat uitgezaaide boomspinaziezaailingen had... Mocht je er teveel hebben, zou ik er ééntje of maximum twee mogen adopteren? Hebben hier een gezamelijke (onkruid)tuin waarvan ik de border eens deftig onder handen wil nemen en er leuke, sierlijke niet als groenten uitziende maar wel eetbare plantjes neerzetten. Vind die boomspinazie er geweldig uitzien voor dit stukje . Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Doe ik! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Las net in het topic van appelvrouw dat je graag 'boomspul' krijgt. Vorig jaar heb ik gemulcht met kastanjebolsters/blad en daar zaten ook aardig wat kastanjes tussen. Nu komen dus overal tamme kastanjeboompjes tevoorschijn. Hebben? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Mag ik daar ook een/twee van Suus? Geinig!( alhoewel ik geloof dat kastanjes niet van kalkgronden houden...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
SuusP Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Prima hoor, genoeg kastanjekiemen hier Ze zijn nog wel klein hoor, net de eerste blaadjes. Ik heb trouwen ook massa's aan appelzaailingen (ben lui geweest en heb de rotte appels lekker gelaten voor wat ze waren). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Kastanjes en eventueel ook appels kunnen we goed gebruiken hoor. Moet alleen dan even kijken dat ik ze eerst een jaartje in de moestuin zet. Anders groeit het gras er overheen en vinden we ze niet meer terug Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Jorieke jij had in de topic moestuinseizoen foto's geplaatst, wat voor boom is die met oranje bloesem? Kweepeer? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Dat zijn struikjes, als we tenminste dezelfde foto bedoelen? Japanse siekwee, daar komen van die kleine 'kweepeertjes' aan. Er zitten stekels aan ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ik ken ze alleen in het rood vandaar dat ik twijfelde. (Ik heb zelf rode)Als je daar een keer wat pitjes van hebt wil je die voor me bewaren? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Hm, misschien dat de kleur op de foto wat vertekend hoor. Ze zijn aardig rood. Maar ik zal wat zaden bewaren. Ik bedenk me dat er nog 2 'mummy's' van vorig jaar aan hangen. Kijken of daar wat in zit.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Anders groeit het gras er overheen en vinden we ze niet meer terug Daar zijn die plantenemmers die je n keer van mij had erg handig voor; gewoon ergens half ingraven...uit het zicht en na een tijdje vind je ineens een boom met compacte kluit Ik neem ook nog witte dovenetel en longkruid voor je mee de 20e Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.