Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

buxus


rommert

Aanbevolen berichten

Je moet buxus stek niet knippen maar een stek met een hieltje van een andere tak afbuigen/breken.

Kijk maar even op google bij stek met hieltje dan zie je wel een vb plaatje.

In iedergeval kun je die nu al op een rijtje als heg in de grond steken, of in een hoekje een vlak buxus steken en in de herfst in hegje/rijtje uitplanten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de buxus gesnoeid heb, zoek ik altijd mooie takjes uit, en met en beetje stekpoeder, worden dat op den duur mooie plantjes, hoeft echt niet met een hieltje.

Op een schaduwplek in de grond zetten, en regelmatig water geven, dan zijn ze in het najaar wel aan de gang.

In potjes kan ook maar droogt de aarde erg snel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuja ik denk dat het wel degelijk uitmaakt, maar goed ieder zijn manier.

Al zegt je zin ''lukt het niet probeer je nog gewoon nog een keer'' waarschijnlijk genoeg want stek met hieltje is er praktisch geen uitval

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuja ik denk dat het wel degelijk uitmaakt, maar goed ieder zijn manier.

Al zegt je zin ''lukt het niet probeer je nog gewoon nog een keer'' waarschijnlijk genoeg want stek met hieltje is er praktisch geen uitval

Ik bedoel eigenlijk als ze niet allemaal aanslaan.

Ik heb hier zeker 75 meter buxus staan en daarvan is maar een deel gekocht, 100 plantjes van 10 a 15 cm waren ze destijds,de rest door stek verkregen. En dan heb ik nog diverse bolbuxussen zelf gekweekt uit 1 nietig stekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hollander maarja je hebt wel gelijk, je kunt alles ook voor veel geld kopen is het gelijk mooi, maar soms is juist

leuk om te stekken dan ben je er trotser en blijer mee als het gelukt is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...