Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We hebben eindelijk een (kleine) kas aangeschaft! Het gaat om een ACD Kaskraker (3,1m2) met aluminium fundering bijgeleverd.

blz%2027%20art.140132%20.jpg

Ik heb het forum doorgespit met de zoekfunctie, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Is het nog nodig om dit funderingsprofiel extra te verankeren?

Bijvoorbeeld door de hoekpunten van de fundering in snelbeton te zetten?

Alvast dank!

Geplaatst:

Beetje flauw misschien: maar heb je de fabriek of evt. d e leverancier al benaderd met je vraag? Als het goed is kennen die hun product het beste.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik zou het wel doen. Ik heb mijn vergelijkbare kas verankerd door aan de binnenkant 4 metalen strips bij de hoeken de grond in te slaan en op het eind een dwarshoutje aan de strip vastgezet. Dat houtje rust op de alu fundering en houdt de kas op de vier hoeken op zijn plaats.

Geplaatst:

Begrijp ik uit je vraag, dat je de onderrand van de kas in kwestie ziet als fundering ? Je noemt het ook : 'funderingsprofiel' ? Is dat die zichtbare onderrand ?

Zo ja, is dat ( natuurlijk ) absoluut onvoldoende ja. Die moet je zeker verankeren, en ik zou ook voor een best zware verankering gaan.

Je hebt heel wat opties. Ligt ook een beetje aan de grond waar je op zit hoor.

Hardhouten palen slaan bv met handhei. Een kop boven de grond uit laten steken ( of zelfs een heel deel van de paal ) en daar het kastje aan fixeren.

Ijzeren T profielen ( zwaar model ) in de grond slaan, en daar je kastje aan vastmaken met bouten ( zo is mijn kasje gefixeerd )

Zo'n dingetje , het kasje dus, is dan wel niet groot, maar vangt een klap wind hoor.

Geplaatst:

Ok, begrijp dus dat de bijgeleverde fundering (zo wordt het genoemd), waar aan alle hoeken aluminium grondankers zitten, niet voldoende is?

De leverancier zegt overigens dat de bijgeleverde fundering alle overige (beton, hout, tegel)funderingen vervangt.

Geplaatst:

Okok. Het nu door jou gebruikte begrip : 'Grondanker' is natuurlijk zoiets. Of het je voldoende lijkt ? Moet je zelf beoordelen, maar de fabrikant denkt dus van wel.

Verankeren dus, in de grond. Daar zijn die grondankers voor.

Geplaatst:

Ik ben een paar maanden geleden naar een gelijkaardige serre - ook van ACD - gaan informeren en toen wist men te vertellen dat die grondankers in putjes met (snel)cement moeten, ca 60cm diep en een spadesteek in 't vierkant. Dat zou dan voldoende moeten zijn...

Geplaatst:
We hebben eindelijk een (kleine) kas aangeschaft! Het gaat om een ACD Kaskraker (3,1m2) met aluminium fundering bijgeleverd.

blz%2027%20art.140132%20.jpg

Ik heb het forum doorgespit met de zoekfunctie, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Is het nog nodig om dit funderingsprofiel extra te verankeren?

Bijvoorbeeld door de hoekpunten van de fundering in snelbeton te zetten?

Alvast dank!

Wat is een aluminium fundering, een fundering is een verankering in de grond om te voorkomen o.a. verzakking en te beschermen voor harde wind, waarom zou je dan nog eens extra maatregelen nemen.

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Geplaatst:

De onderste horizontale balk in het vierkant, waar de glazen op rusten zeg maar, wordt ook wel fundering genoemd.

En op de vier hoeken daarvan gaat een stuk ijzer de grond in, met of zonder beton.

Dat wordt verankering genoemd.

De spraakverwarring is in dit draadje optimaal.

Geplaatst:

Dan zit dat kastje vast genoeg, die van mij zit gelijmd met siliconen transparant op de fundering die ook in de grond zit. In het begin stond mijn kastje los op de grond zonder fundering en heeft alle stormen overleeft zonder maar 1 cm te verschuiven, enkel door verzakken heb ik een fundering gestort/geplaatst.

Schilder

Liever niet dan wel schoffelen

Geplaatst:

De spraakverwarring was bij mij in ieder geval wel aanwezig ja. Maar ik snap de vraag inmiddels wel nu. Thnx !

Dan zou ik de ankers inderdaad nog verder fixeren , of in beton wat je zelf voorstelt, of aan iets anders wat je de grond in slaat.

Jij woont in Zeeland en niet in Arnhem waar Schilder woont. Het kan hier toch écht wel spoken hoor. Ons moestuincomplex is iets van 27 jaar oud nu.

2x hebben ze een storm gehad, waarbij een kas aan het vliegen ging door de tuinen, met de nodige schade voor de buren. Grotere kassen dan die op het plaatje, dat wel, maar ook redelijk verankerd, volgens gebruiksaanwijzing. Alle andere kasjes en kassen zijn zwaarder verankerd..

Geplaatst:

ik heb mijn tuinkas onlangs geplaatst, en ik heb de hoekpalen goed in snelbeton geplaatst. Ondertussen wel nog geen zware storm gehad maar de kas staat momenteel nog altijd recht

Geplaatst:

Dank voor de reacties!

Excuus voor de verwarring, mijn schuld!

Het is me duidelijk nu. De ankers gaan met snelbeton de grond in. Begrijp ik dan goed dat bv. tegels onder de fundering tegen verzakking niet meer nodig zijn?

Geplaatst:

Ik heb beide, zowel 4 ankers op de hoeken en de fundering rust op tegels, heb ze er zelfs op vastgeschroefd. Gaten in tegels met betonboor, pluggen en schroeven.

Ik zou de tegels wel laten liggen, heb het idee dat zwevende funderingsbalken toch ietwat door gaan zakken als ze alleen met de uiteinden op de verankering rusten.

Geplaatst:
Ik ben een paar maanden geleden naar een gelijkaardige serre - ook van ACD - gaan informeren en toen wist men te vertellen dat die grondankers in putjes met (snel)cement moeten, ca 60cm diep en een spadesteek in 't vierkant. Dat zou dan voldoende moeten zijn...

Klopt helemaal, zie ons voorsteltopic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...