Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kan je asperges na 3j of langer nog verplanten?

katrien888

Recommended Posts

Hoi,

Zoals het onderwerp zegt; kan je asperges na 3j of later nog verplanten?

't Zit namelijk zo, het moestuinieren vind hier in volle grond plaats bij m'n ma (thuis is dit in bakken en binnenkort in de kas), maar mama komt dit jaar 80j, is nu nog goed, gelukkig...maar 't zou het eerste jaar zijn dat we beginnen aan asperges en 't duurt 3 à 4jaar eer je de eerste kunt oogsten. Al goed en wel maar mama komt ook al een jaartje ouder en wie weet wat het binnen 3 of 5j gaat zijn, hopelijk mag ze nog héél lang zo goed zijn als ze nu is, want 't is een schat van een ma

't is al een heel werkje om asperges te kweken, graag zou ik er dan zolang mogelijk van kunnen genieten.

grtjs,

katrien

Ze hebben hele grote kluwen wortels dus ik denk niet dat het makkelijk zal zijn.

Misschien kun je beter dan nieuwe planten kopen bij een teler dan heb je een voorsprong.

Mijn planten zijn vorig jaar geplant en volgens de teler waar ze vandaan komen kan ik dit jaar al oosten. Zolang het maar met maten gebeurd.

De planten waren 1 euro per stuk.