Ga naar inhoud

Kan je asperges na 3j of langer nog verplanten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zoals het onderwerp zegt; kan je asperges na 3j of later nog verplanten?

't Zit namelijk zo, het moestuinieren vind hier in volle grond plaats bij m'n ma (thuis is dit in bakken en binnenkort in de kas), maar mama komt dit jaar 80j, is nu nog goed, gelukkig...maar 't zou het eerste jaar zijn dat we beginnen aan asperges en 't duurt 3 à 4jaar eer je de eerste kunt oogsten. Al goed en wel maar mama komt ook al een jaartje ouder en wie weet wat het binnen 3 of 5j gaat zijn, hopelijk mag ze nog héél lang zo goed zijn als ze nu is, want 't is een schat van een ma

't is al een heel werkje om asperges te kweken, graag zou ik er dan zolang mogelijk van kunnen genieten.

grtjs,

katrien

Geplaatst:

Ze hebben hele grote kluwen wortels dus ik denk niet dat het makkelijk zal zijn.

Misschien kun je beter dan nieuwe planten kopen bij een teler dan heb je een voorsprong.

Mijn planten zijn vorig jaar geplant en volgens de teler waar ze vandaan komen kan ik dit jaar al oosten. Zolang het maar met maten gebeurd.

De planten waren 1 euro per stuk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...