Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met dank aan forumlid Yuras Die voor mij uit Minsk broed van Boletus reticulatus(vroeg eekhoorntjesbrood of ook bekend als Boletus aestivalis) en de leccinum aurantiacum(Nederlandse naam ? geen idee)heeft mee gebracht. Dus ik kan door broed van deze soorten met een jaar of wat heerlijke boleten oogsten. Het leuke is dat deze soorten hier niet te krijgen zijn als broed en ik nu een wat grotere boom of wat kleinere boompjes(met wat meer risico dat het fout gaat door te kleine boompjes). Dat gat dan in containers/potten zodat ik eventueel kan klonen en zo dus meer bijzondere symbiose boompjes krijg(veel Boleten).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Je hebt dan ook alle reden om blij te zijn .Maar wat ligt er rechts van de zwammen op de tweede foto van 22 februari?

Enkel idioten herzien nooit hun mening

Geplaatst:

Waw, mooi hoor!!

Insteressante opstelling ook.

Binnenkort ga ik een plek in de tuin vrijmaken voor de kweek van enkele zwammen.

De plaats ligt aan de noordkant van het huis, tussen het huis en een haag ...90% schaduw dus.

Ik ga eerst frezen, daarna hakselhout erop en daarna treinbalken om de 'bedden' te scheiden van elkaar.

Nu heb ik wel enkele vraagjes ...

Is deze plek geschikt voor de kweek van zwammen, veel schaduw dat wel maar toch ook vrij koud, of speelt dat geen rol?

Welk hakselhout is het best geschikt (hangt er natuurlijk wel af welke zwam je wil kweken uiteraard ...)?

Ik heb vnl populier, wilg maar heb ook nog 2 appelaars liggen die de schapen stukgemaakt hebben

Op dit moment ben ik bezig met Stropharia in een baal stro en heb ik broed van de roze oesterzwam en de winteroesterzwam.

Zijn de laatste 2 geschikt om te kweken op hakselhout?

Kan er natuurlijk ook stro in doen, of een mengeling,, of zelf koffiegruis/karton erbij enz ... wat zijn jullie ervaringen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...