Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi iedereen,

Omdat ik moestuinier op mijn balkonnetje heb ik nog niet heel veel speciale dingetjes, maar misschien vinden jullie toch wat in mijn lijstje!

Wat ik kan aanbieden:

– palmkool (zaadjes of plantjes)

– komkommerkruid (zaadjes of plantjes)

– bosaardbeitjes (zaadjes)

– radijs (zaadjes, meerdere soortjes)

– mini-kropsla (zaadjes)

– dille (zaad, zelf geoogst van vorig jaar)

– afrikaantjes

– struiktomaat principe borghese (enkele zaden)

– waterkers (enkele zaadjes)

- kamille

– verschillende soorten sla (ik zal de naam even opzoeken )

– rode puntpaprika (zelf geoogste zaadjes uit een bio-dynamische puntpaprika)

– tijm (zaadjes)

– marjoraam (zaadjes)

- chinese kool Michihili (enkele zaden)

- pimpernel (zaadjes, kan ik eventueel bijzaaien)

- mizuna (zaadjes)

- snijselder (zaadjes)

- basilicum dark opal (kan ik eventueel bijzaaien)

- thaise basilicum (kan ik eventueel bijzaaien)

- rode plantui Piroska (ik weet momenteel wel nog niet hoeveel ik over hou, had ook nog wat beloofd aan familieleden, maar geen idee hoeveel ze nodig hebben)

- raketsla

Zaailingen van:

- palmkool

- pimpernel (2stuks, wel nog heel klein en moeten even verspeend worden)

- zaailingen jip en janneke x2

Wat ik nog zoek:

van plantjes:

– aardbeitjes (soortje maakt niet uit, liefst doordragend)

- stekje kruipende rozemarijn

van zaadjes (van alles maar een heel klein beetje hoor)( *update: voor het overzicht even eruit gehaald wat andere mensen al voor me meebrengen ):

– welsch onion

Ik neem mee:

voor beertjerinke: 1 peper little elf, bosaardbeitjes, zaailingetjes mizuna

voor Piroska: zaadjes principe borghese en enkele zaden cherry cascade, 3 palmkooltjes

voor SuusP: 2 palmkoolzaailingen, dille (zaailingen of zaad afhankelijk of er al wat bovenstaat tegen de MTFD), grove bieslook

voor Esthe76r: 2 palmkoolzaailingen en 2 bosaardbeizaailingen, Centjes

voor Cupcakeje: pootuitjes piroska

voor borderrose: plantjes basicilum dark opal en thaise basilicum

voor eelzuhtjuh: 2 a 3 palmkoolzaailingen, polletje basilicum, zaailingetjes mizuna

voor appelvrouw: basilicum dark opal, 3 x palmkool

voor Jorieke: rijst en centjes voor vlees

voor geedee: zaailingetjes mizuna

voor Monika: zaailingetjes mizuna, 2 palmkooltjes, enkele plantuitjes

Ik krijg:

van beertjerinke: 1 paprika minibell, kaneelbasilicumplantje

van Cupcakeje: korianderzaadjes

van Piroska: winterkropsla brune d'hiver, winter density

van Weknow: chinese bieslook en sla little gem

van SuusP: ananaskersplantje

van Bit: gembermunt en basilmunt

Van jizkaha: citroengeranium

van Gemma: 1 ananasaardbei en 1 maxim aardbei, paprika nocturne

van Esthe76r: rode melde en de Barbarea vulgaris variegala zaadjes

van borderrose: zaadjes aarbeidspinazie en doorlevende spinazie, eventueel saliestek

van eelzuhtjuh: aardbeiplantjes, stukje bonenkruid

van appelvrouw: maarts viooltje

van Ciska: paprika hot apple en paprika brownie

van Jorieke: mengelmoesje tijm, rozemarijntje, zaailing boomspinazie, vlees

van geedee: aardbei senga sengana

van connie: zaailing red giant

van monika: golden pearls

aangepast door Gast
Geplaatst:

Als je wilt heb ik een zaailing Chinese bieslook = knoflookbieslook en wat zaad van Little Gem-sla voor je.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@ Piroska: die brune d'hiver klinkt alvast heel leuk! Als je daarvan enkele zaadjes en misschien van een ander soortje wat aan de kant kunt houden, wordt ik daar alvast heel blij van! Van de principe borghese tomaat, lijkt 6 zaden je wat? Ik kan er ook enkele zaadjes bij doen van de cherry cascade (hanger) of de jip en janneke (dwergstruik), maar dat zijn wel allebei klein blijvende cherrytomaatjes.

@ Weknow: super! Ik ben echt benieuwd naar de knoflookbieslook! Kan ik je verblijden met iets uit mijn lijstje?

@ SuusP: komt in orde, die twee palmkooltjes! Als ik het goed heb is de ananaskers pubescens de kleinblijvende soort, toch? Met mijn kleine ruimte is dat denk ik slimmer .

@ Cupcakeje: dan krijg je van mij in ieder geval een enorme grote dankjewel op de mtfd!! (en nu ook al )

Geplaatst:
@ Piroska: die brune d'hiver klinkt alvast heel leuk! Als je daarvan enkele zaadjes en misschien van een ander soortje wat aan de kant kunt houden, wordt ik daar alvast heel blij van! Van de principe borghese tomaat, lijkt 6 zaden je wat? Ik kan er ook enkele zaadjes bij doen van de cherry cascade (hanger) of de jip en janneke (dwergstruik), maar dat zijn wel allebei klein blijvende cherrytomaatjes.

Ik heb hem gevonden, het is winterdensity... Ja doe ik die alletwee voor je! Als ik er nog 1 vind doe ik die er ook bij. 6 zaden is meer dan genoeg hoor, oh ja die hanger lijkt mij wel mooi, ik zag hem bij Dianes moestuin, leuk ding! Als je daar ook een paar van hebt, heel graag.

Geplaatst:

@ Bit: wat heb jij een leuke verzameling aan muntsoortjes! Ik zag geloof ik ergens gembermunt tussen staan,deze lijkt me heel interessant. Mocht je daar toevallig nog een stekje van hebben, zou ik daar heel dankbaar voor zijn. Of mocht je die niet meer hebben, een basilicummuntje.

Kan ik iets voor jou meenemen? Ik heb helaas niet zo heel veel in mijn lijstje staan, maar mocht je iets vinden, dan hou ik dat graag aan de kant voor je!

@ Piroska: die winter density klinkt me ook heel leuk! (even gespiekt op google , had deze nog niet tegen gekomen). Ik leg zo de zaadjes voor de principe borghese en enkele zaadjes van de cherry cascade aan de kant voor je!

Geplaatst:

Is goed, ik ga ze zaaien voor je . De bosaardbeitjes zullen waarschijnlijk nog heel iniminie gevalletjes zijn, vorig jaar duurde het toch wel tot ergens in de zomer voor ze echt begonnen te groeien.

Geplaatst:

Oeps, Kim ik had je vraag helemaal gemist Maar ik zaai wat extra Physalis pubescens (dat is de kleine inderdaad) voor je (2x of meer, afhankelijk van wat ik groot krijg). Pas ik ook meteen mijn MTFD topic aan.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Zo, even wat bijgewerkt. Heb wat bij de zaadjes gezet (pimpernel, thaise en rode basilicum, mizuna, snijselder en rode plantuitjes), voor de geïnteresseerden . En de afgesproken ruilen aangepast, mocht ik iemand/iets vergeten zijn, geef even een gilletje.

Heeft er iemand toevallig een kruipende/hangende rozemarijn waarvan die een takje kan missen om te proberen te stekken? Ik kwam een paar dagen geleden tot ontdekking dat deze bestond en ze lijkt me handig voor in potten/bakken .

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb wat basilicum gezaaid ondertussen voor iemand op het forum en voor mijn schoonzusje, maar ik kan er altijd bij zaaien! Welk(e) soortje(s) spreken je aan? Ik heb de aarde en de potjes al klaar staan ...

Geplaatst:

Hoi Ciska, ik was zelf eigenlijk ook op zoek naar welsh onion, want die was ik vergeten te bestellen. Maar ik ben ondertussen even aan het rondkijken of ik ergens zaad kan kopen, ga maandag even naar de boerenbond om te kijken of ze wat hebben. Als ik zaad vind, dan hou ik wat aan de kant voor je en laat ik wat weten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...