Itoero Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Omdat ik houte stokken ter ondersteuning in volle grond heel onhandig vind, ben ik tomatenkooien aan het maken.Het noemt een tomatenkooi, maar ik ga het voor pepers/paprika's gebruiken.Ik maak de kooien van groene omheiningsdraad die ik nog heb liggen.Je kan het gebruiken voor tomaten, pepers/paprika's, tomatillo's...en andere planten die ondersteuning nodig hebben.De diameter kan je aanpassen aan de plant die je er in laat groeien en ik ga nog veel spijltjes wegknippen zodat de plant meer plaats heeft.Om de 2 kanten te hechten gebruik ik een soort kabelbinder. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Ik heb enkele bedenkingen... Ga je de planten goed kunnen dieven als ze in zo'n ronde staan? Ga je fatsoenlijk kunnen snoeien om de groei in de juiste pas te houden? Ga je je tomaten makkelijk kunnen oogsten, als het meezit zijn je tomaten groter dan de gaten in je draad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Daarom ga ik heel wat spijltjes eruit knippen.Het is vooral voor m'n paprika's.Dit is een probeersel, ik ga gaten van 4 a 6 vakjes knippen in de volgende kooienHet is duurt best wel een tijdje om er een te maken en het is vermoeiend voor m'n handen...eentje per dag is genoeg Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Is een simpele pergola niet veel makkelijker?Twee paaltjes verticaal, horizontale lat er bovenop, afhangende touwen daaraan waar je de boel aan kunt opknopen. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts