Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
wat ik ff wil zeggen; pas op met de warmte. Het is er lekker warm etc. ideaal.. alleen je aarde droogt dus ook sneller uit

Jaja Dennis, eerst nog maar eens afwachten of de zomer net zo warm en droog wordt als het voorjaar!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

en anders... in een lage grote bak van 4 houte latjes, soort gras veldje maken op het dakje? zal het minder snel warm worden denk, als je zorgt dat dat goed vochtig is.

Geplaatst:

Dat is wel een idee denk ik! Of een andere plantensoort. Iets dat zowel lekker is als 'bodembedekker' daar ga ik even over nadenken.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Misschien kan ik meloen wel op het dak van een vriend proberen,

Kijk en daarom ben ik op dit forum Heel goed ideetje Juna, ik heb ook nog een licht hellend dakje waar ik makkelijk bij kan en dat daar maar ligt te niksen! Morgen direct wat zaad in een potje en dan kunnen ze straks lekker op het dak groeien die meloenen! Supertip

Ghihi, leuk! ik ben benieuwd, laat vooral foto`s zien als het zover is ^_^

Hoe groot zou de bak waarin de meloenenplant komt, moeten zijn vinden jullie?

We moeten nog navragen hoe zwaar het mag op dat dak.

Daar (zie dikgedrukt) ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, voordat ik allerlei zaken uit ga halen

Geplaatst:
Hoe groot zou de bak waarin de meloenenplant komt, moeten zijn vinden jullie?

We moeten nog navragen hoe zwaar het mag op dat dak.

Daar (zie dikgedrukt) ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, voordat ik allerlei zaken uit ga halen

Afgaande van mijn ervaring met de kweek van de Oranje Ananas vorig jaar (weliswaar in de vollegrond) schat ik in dat een bak van een vierkante meter , altans voor deze meloen , groot genoeg is. Een diepte van zo'n 25cm zal voldoende zijn want meloenen wortelen tamelijk ondiep .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

en hoe is het met die dakmeloenen afgelopen?

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic