Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

hallo allemaal :)

Galke747

Recommended Posts

Hallo!

Mijn hele leven vanaf kleins af aan ben ik al bezig met tuinieren (vooral veel van mijn oma geleerd). Ik ben trouwens galliano en ik ben 18 jaartjes jong. Het echte kweken van groente begon op mijn 12e toen ik nog in duitsland vlak over de grens woonde in een boerderij met een hele grote wei, waar dus genoeg plaats was voor in de zomer een traktor te laten komen en alles te laten omspitten voor een mega groentetuin! Deze heb ik een paar jaar samen met mijn ouders onderhouden, tot het paard opeens een kropje sla kreeg en deze zo lekker vond dat de dag erna de hele moestuin was opgegeten .

Sinds drie jaar woon ik echter weer gewoom in nederland in limburg. Hier hebben we een veel kleinere tuin nogsteeds heel groot tegenover normale tuinen) maar omdat ik een wei gewend ben is dit wel klein voor mij.

Ik was het tuinieren een paar jaartjes zat. Tot ik dus hier kwam wonen en er al een tuinkas naast het huis stond en weer wat begon te expirimenteren met plantjes. Sindsdien gebruik ik de tuinkas nu 3 jaar welke elk jaar betere oogst geeft van vooral tomaten en komkommers (ongeveer 30 tomatenplanten en 5 komkommerplanten).

Dit seizoen wil ik wat meer dan aleen die tuinkas met tomaten en komkommers, dus heb ik een stukje grond naast het huis omgespit om hier een moestuintje van te maken van ongeveer 50-70 m2 Met datgene wat bij ons het meest word gegeten zoals aardbeien, aardappels ,koolsoorten, paprika's, spinazie, sla ,uien ect ect.

Afgelopen week waren er meerdere heerlijke dagen dus heb ik de tuin alvast een beetje op orde gemaakt door de aardbeienbedjes alvast te maken, en vandaag heb ik ook de vroege aardappels gepoot en nog een paar vroege groente gezaaid zoals spinazie, uien en vroege wortels. De aardbeienplanten (80 stuks) worden eind van de week geleverd en kunnen dan eindelijk geplant worden!

Ik zal mijn seizoen gaan bijhouden hier en ook regelmatig. Fotos plaatsen! Fotos van de kas volgen zodra ik hieraan begin, nu gebruik ik deze aleen nog om voor te zaaien van kool, sla en prei.

Laat de zomer maar komen!

DSC007893171393361330.JPGDSC078270801393361396.JPGDSC078730211393361421.JPGDSC084554421393361468.JPGDSC088847581393361492.JPGDSC089798851393361514.JPG

DSC093193901393361748.JPG

Edited by Guest